Gazde neprimitoare la cab. Gura Râului : Ştiri

Gazde neprimitoare la cab. Gura Râului - Vineri, 23 Feb 2007, 14:58, vizitată de 5728 ori

In drum spre Curmatura, sambata 17 februarie 2007, am facut un popas sa mancam un sandwich si sa luam o gura de apa la cabana Gura Raului, la iesirea din Zarnesti. Ca sa nu deranjam am decis sa mancam afara in curtea cabanei la masutele din lemn. N-am apucat insa sa terminam break-ul nostru ca am fost agresati verbal de cineva din partea cabanei/hotel si intrebati pe un ton agresiv la un pas de atacul fizic daca "am cerut voie sa mancam acolo". Asa ca daca in drumul vostru doriti un popas acolo cu mancare "din traista" mai bine va razganditi.... George, 23.02.07
z george

Muntii PIATRA CRAIULUI - Zarnesti
Comentarii
Fără foto Tibi Moise, Sâmbătă, 24 Feb 2007, 11:26

Gura Raului e o maghernita la marginea Zarnestiului, nu o cabana. Unui cunoscut, care isi lasase masina parcata acolo, i s-a furat totul din ea, inclusiv benzina din rezervor:-?. Cum carciuma e un fel de vizuina pentru "interlopii" marunti ai unui oras prea urat pentru muntele care se ridica langa el, mai bine va opreati la Fantana lui Botorog, un loc clasic pentru popasul de apa si mancare.

ciprian cotun ciprian cotun, Sâmbătă, 24 Feb 2007, 17:57

incercati pe cat posibil sa va feriti de acea "cabana turistica"

Horatiu Alin Campian Horatiu Alin Campian, Duminică, 25 Feb 2007, 13:19

Mda, eu zic ca nu prea aveti dreptate, e totusi o proprietate privata. Eu niciodata in viatza mea nu am avut tupeul sa ma pun sa mananc pe mesele unei cabane, indiferent in ce varf de munte era, daca nu eram cazat acolo sau daca nu comandam macar un ceai, acolo, simbolic. Si daca as avea un local as scrie clar ca daca stai la masa e obligatoriu sa consumi ceva. Ca eu platesc chirie/taxe pe locul acela.,

Fără foto Al Altenburg, Duminică, 25 Feb 2007, 15:07

In principiu au dreptate cea care argumenteaza cu proprietatea privata. Atat doar ca in privinta cabanelor montane situatia este totusi mai nuantata. Nu cred ca poate fi generalizat, da`prin vest in majoritatea cabanelor poti manca (si) din traista. In Franta exista chiar cabane cu o incapere separata unde cei care nu-s cazati in cabana sa-si poata pregatii mancarea (nu stiu daca pentru asta trebuie sa plateasca ceva)
As fi curios daca celor care au luat in administratie (locatie, proprietate, arenda sau cum o mai fi) cabane montane li s-a pus in vedere ca, in regim montan, chiar si dreptul de proprietate are unele ingradiri. (de administratie nu mai vorbesc) si ca ei au alte indatoriri decat proprietarul/administratorul une cabane obisnuite. Dar chiar si daca ar fi asa, nu vad ce-i poti face unui cabanier care nu respecta regulile (scrise sau nescrise) astea...asa ca totul ramane pana la urma o chestie de bun simt... care din pacate poate fi inteles de unii intr-un fel, iar de altii altfel...
Pe de alta parte, in cazul de fata se pune totusi si intrebarea daca Gura Raului poate fi considerata caban montana... Eu personal as zice ca mai degraba nu...:-?

Fără foto Costa Blancca, Duminică, 25 Feb 2007, 17:24

Chestia asta cu proprietatea privata e cam "obtuz" vazuta inca acasa. Locuiesc de ceva timp in Vancouver si fiind indragostit de muntii nostri de aacsa imi ostoiesc dorul de casa colindand potecile muntilor de aici. Dar nicaieri nu am pomenit aici ca cineva sa iti interzica sa stai linistit la o masa, sa mananci ceva sau sa bei ceva. Motivul este extrem de simplu. Concurenta este teribila. Iar daca "privatizatul" acela de la Gura Raului nu va intelege si nu isi va respecta clientii va sfarsi in a vinde cate o suta, soua de "saniutza" localnicilor.

Fără foto Gheorghe Cresta, Duminică, 25 Feb 2007, 19:59

Da, intradevar, vorba dulce mult aduce, e adevarat, dar cred ca faptul ca acesti turisti nu au deranjat pe nimeni nu merita tratat in acest fel. Sa nu uitam ca aceasta cabana se pretinde una montana, civilizata. Din pacate, trecand pe acolo in urma cu cativa ani, am intalnit aceeasi raceala si indiferenta din partea celor care deservesc cabana. Ce sa faci, mai trebuie sa treaca inca mult timp pana sa intelegem regulile bunului simt, cat si regula ospitalitatii. Daca asa ne vom primi si, sper, turistii straini care vor sa vada frumusetile pe care le putem oferi, sa nu ne miram ca vom fi si mai marginalizati, ca stirile proaste circula mult mai repede si nu ne fac deloc reclama.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Luni, 26 Feb 2007, 0:09

Ehh, daca doriti sa fiti la zi cu ultimele noutati in materie de manele, va recomand cu drag Gura Raului:-D Si apoi, nu vad pentru ce as face un popas acolo... daca e la inceput de drum, nu-i vad sensul, iar daca e la final de drum, Zarnestiul e plin de carciume...

Fără foto Oana B., Luni, 26 Feb 2007, 1:10

Vad c-a ajuns proverbiala hospitalitatea celor de la Gura Raului... Din pacate tot mai multi o simt pe pielea lor... Noi (eu si cativa prieteni) dupa tura de 1 decembrie 2006. Vina a fost ca sa zic asa a mea... Cand am ajuns vineri seara in Zarnesti (tarziu pe la 22.30 pt ca eu am lucrat!) am zis sa lasam masina cat mai aproape de fantana dar si intr-un loc cat de cat populat, deci la Gura Raului... Duminica la coborare ne-am oprit la Fantana (cum bine se zice loc traditional de reimprospatare) dar pt ca eu vroiam sa bea ceva cald si ne si grabeam spre Bucuresti, am zis hai sa luam un ceai la Gura Raului... Am intrat si am gasit doi prieteni la o masa - mancasera si beau ceva asteptand pe cineva cu masina... Bineinteles ne-am alaturat lor... A durat foarte mult pana dnsoara care servea ne-a bagat in seama si inca ceva vreme pana ne-a adus comanda, iar cand am terminat i-am cerut nota noastra (eram noi trei si cei doi prieteni), pt cei trei, dar ea a adus-o pt toti pt ca a zis ca sint pe aceeasi comanda... Nu mai spun ca prietenii nostri mai ramaneau pt ca grupul lor intarzia si au platit consumatia defalcat... Iar atmosfera din "cabana", kics...:-(

Fără foto catalin stroe, Luni, 26 Feb 2007, 8:59

Da' ce va mirati asa? "Proverbialitatea" romaneasca exista, poate, doar pe vremea lui Stefan cel Mare (si sfant, dupa unii).:-?

Fără foto Sorin Bezdedeanu, Marţi, 27 Feb 2007, 13:34

Nici nu se pune problema ca Gura Raului sa poata fi numita cabana montana. Accesul cu masina si, mai mult, apropierea de Zarnesti nu o recomanda, ba chiar din contra.
Dar mai am o nedumerire: ce se intampla, fratilor, de a ajuns oraselul asta ceea ce vedem: o cloaca de tigani, recidivisti si infractori? Poate stiti mai multe, mai ales voi brasovenii, prieteni constanti ai muntelui...

Fără foto Dragoş Gurscă, Luni, 12 Mar 2007, 19:46

Sal

Noua ne-au furat benzina din Dacie. Vreo zece litri:-D... Niste ratati...daca s-au dedat la un furt de cateva sute de mii.

Spor,

Dragos

Ştirile sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.