Drumuri in parc - Marţi, 8 Iun 2010, 14:36, vizitată de 5140 ori

In Parcul Natural Bucegi se face un nou drum. Cei care au ocazia sa urce pe drumul auto din Sinaia spre Piatra Arsa, peste Dichiu, o sa vada ca se lucreaza cu spor, camioanele cu balast trec incontinuu. Drumul cel nou va pleca din platou, din drumul existent, si va urma probabil  traseul marcat spre cabana Valea Dorului. Am inteles scopul va fi montarea unei noi instalatii de ski in Valea Dorului, in locul actualului telescaun.

Faptul ca se imbunatateste infrastructura de ski e pozitiv. Insa nu cred ca asta ar trebui sa justifice constructia unui drum intr-o arie protejata, indiferent de beneficiile materiale aduse. Cred ca solutii alternative ar fi putut fi luate in calcul, exista deja drumuri care ajung la platou in zona cotei 2000 de pe partea prahoveana. Probabil ca s-a ales solutia mai ieftina, fara a se lua in considerare impactul asupra mediului. Ar fi interesant de auzit si punctul de vedere al administratiei parcului.

Sorin Constantin

Poiana Tapului-Valea Urlatoarea Mare

Comentarii
Fără foto cezar jipa, Miercuri, 9 Iun 2010, 9:36

dupa ce am citit stirea inteleg ca nu se face nici un drum nou, pur si simplu se repara cel vechi.prin anii 80 urcam cu o batrina dacie, drumul era acceptabil intre cab.cuibul dorului si saua dichiu, de acolo coboram fie la zanoaga, bolboci fie continuam pina la padina.in 2008, nestiind care e starea lui am urcat cu o masina mai puternica, imi venea sa urlu de sleaurile intilnite, dadeam toti ocupantii jos ca sa nu mai sterg cu podeaua pietrele.la intoarcere am coborit pe la moroieni, nasol si ala dar practicabil daca mergea si matizul.deci nu e vorba de nici un drum nou, se repara cel vechi, de unde bani de unul nou si pe ce traseu?

Fără foto Sorin Constantin, Miercuri, 9 Iun 2010, 11:05

Drumul vechi exista si acum si e practicabil auto. Din saua Dichiu poti sa cobori spre Zanoaga sau poti sa mergi pe platou, spre Piatra Arsa. Din acest drum spre Piatra Arsa se lucreaza la un alt drum spre cab. Valea Dorului.

Sorin Angheloiu Sorin Angheloiu, Joi, 10 Iun 2010, 15:31

deci drumul din Valea Dorului prin Saua Dichiu spre Bolboci este practicabil auto? ma refer la un renault symbol... macar sa imi spuneti cum este comparativ cu transalpina sau drumul de la polovraci peste munte spre lacul galbena (ca pe acolo am fost si sunt ok...)

vreau sa merg sambata... poate intrati sa imi dati un raspuns...

Fără foto Sorin Constantin, Vineri, 11 Iun 2010, 9:27

Cu Loganul se poate merge. Se poate si cu Symbol, dar mai cu atentie:) Comparativ cu transalpina de anul trecut e mai bun, acolo se lucra mai sus de Ranca si erau probleme mari de trecut cu masina.

Ştirile sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.