Diaries - Si ce ? ... - Muntii Rodnei, 2-9 iulie 2007

Si ce ? ... - Muntii Rodnei, 2-9 iulie 2007

2 iulie 2007 - Ziua a I-a, luni.        Inhamati la rucsacuri (al meu 32 kg., numai eu am avut curajul sa-l cantaresc), eu, Antonella si Sasha (fara rucsac) luam drumul garii pentru a pleca in a doua aventura din anul acesta: o parcurgere a cca. 90% din creasta principala a Muntilor Rodnei, de la est la vest, abordand traseul din valea Somesului Mare, din comuna Shantz spre vf. Ineu-Pietrosul Rodnei-orasul Borsha din Maramures pe valea Viseului.(din cauza lipsei diacriticilor voi scrie unele denumiri incercand sa redau pronuntia reala). Mi-am propus parcurgerea traseului in sapte etape lejere, asa ca timpii reali de mers sunt cei din volumul Muntii Rodnei din colectia “muntii nostri”.       Timpul este splendid, dispozitia noastra excelenta. In drumul pana la gara ne insoteste, cum a mai facut si alta data, o buna prietena a Sashei, o maidaneza alba cu o statura ce impune... [toată pagina]
3 iulie 2007 -      Ziua a II-a, marti      Ziua debuteaza cu o dimineata la prima vedere obisnuita. Lumina soarelui patrunde prin panza cortului incepand deja sa infierbante. Deschidem toate fermoarele lasand aerul sa circule, iar noi, hotarand sa plecam mai devreme ca de obicei, ne facem toaleta de dimineata si pregatim micul dejun. Cercetand semnele vremii constat ca s-ar putea sa ne ofere ceva surprize; iarba este perfect uscata, fara pic de roua, nu se simte nici cea mai slaba adiere de vant, iar cerul este de un albastru spalacit si zarile sunt impaclite. Prognoza meteo de la “Romania Actualitati” prevesteste posibile averse si intensificari de scurta durata ale vantului. La ora 7.45 temperatura aerului este de 18˚C.      La ora 9.00 micul dejun e servit si bagajele sunt facute. Iesim din curtea taberei unde avusesem montat cortul, si ne oprim la izvorul din apropiere... [toată pagina]
4 iulie 2007 - Ziua a III-a, miercuri.     O noapte zbuciumata, in care rafalele de vant, ceata de iele puse pe nazbatii, insotite de o ploaie taraita lovind ca mii de alice s-au chinuit sa puna la pamant “si sa-l vada-ngenunchiat” un cort care a luptat vitejeste pentru a ne proteja, se sfarseste intr-o lumina tulbure (daca ceasul nu m-ar fi convins, nici nu as fi crezut ca a venit ziua).     Deschid cu prudenta fermoarele cortului; pe sub bratul meu, Sasha se precipita spre iesire dar dand nas in nas cu o strasnica rafala de vant se retrage ascunzandu-se intr-un sac de dormit. Trag pe mine haina de ploaie si ies in iadul de afara sa analizez situatia. Ma proptesc bine pe picioare si fac ochii roata; norii, miliarde de picaturi care numai vapori de apa nu sunt, sa-i atingi cu mana; vantul rupe din ei franjuri de perdea pe care-i alearga bezmetic izbindu-i de coastele muntelui... [toată pagina]
5 iulie 2007 - Ziua a IV-a, joi.      Vreme oribila. Toata noaptea a plouat si a batut vantul in rafale foarte puternice dar cortul a rezistat eroic; am facut un lucru bun aplicandu-i acea “fusta” care se dovedeste benefica in doua directii: pe de o parte, in cazul vintului puternic cum a fost acum, nu permite intrarea acestuia intre cort si tenda lucru ce poate duce la dezmembrarea lui, iar pe de alta parte am suplimentat numarul punctelor de ancorare marindu-i rezistenta la vant (aici trebuie sa-i mai aduc imbunatatiri suplimentand numarul punctelor de ancorare), al doilea lucru bun pe care l-am facut a fost introducerea foliei de plastic care impiedica patrunderea umezelii de la tenda la cort mentinand in acelasi timp temperatura din interiorul cortului (am constatat si reducerea substantiala a condensului).     Treptat temperatura scade(daca la ora 7.00 era de 10˚C,... [toată pagina]
6 iulie 2007 - Ziua a V-a, vineri.     Vant la fel de puternic, in rafale, perioade de calm absolut alterneaza cu rafale intense de scurta durata.     Umplem timpul in acelasi mod, doar ca eu am terminat cartea si acum ma lupt cu cuvintele incrucisate; de undeva, din aparatul de radio ascuns printre bulendre, niste voci se strofoaca vorbind despre incalzirea globala; ne uitam la termometru si bufnim in ras – +7˚C –Sasha maraie de sub sacul de dormit, apoi catadicseste sa scoata nasul si se strecoara afara apucandu-se de latrat…”buna dimineata” aud o voce care face sa ma precipit din cort gata sa imbratisez pe cel ce s-a aventurat pe munte pe o asa vreme…o vad doar pe Sasha latrand la flendurile de nori besmetice, alungate de vant pe coastele Ineului si Ineutului…din cort razbat hohotele de ras ale Antonellei…binetele fusesera ale unui ascultator, la radio!    Ma... [toată pagina]
7 iulie 2007 - Ziua aVI-a, sambata.     Norii sunt la nivelul varfului Ineu, ploaia a incetat inca din timpul noptii; doar vantul vine uneori cu furie voind sa ne spulbere.     Alarma telefonului ne scoala la ora sapte. Ne punem pe treaba decisi sa plecam cat se poate de dimineata pentru ca nu stim sigur la ce ora vine autobuzul (undeva in primele ore ale dupa amiezii). Servim un mic dejun rece insotit de o cafea trasnet, fierbinte, apoi ne punem pe treaba. Antonella iese sa spele vesela, iar eu incep strangerea bagajelor adica rularea sacilor de dormit si punerea lucrurilor in pungi de plastic pentru a le proteja de o eventuala ploaie(m-am convins ca ideea de rucsac absolut impermeabil este o utopie). O ultima rafala, parca mai puternica decat oricare de pana acum, culca cortul peste mine…vocea alarmata a Antonellei, din care inteleg doar “farfuria…farfuria” ma... [toată pagina]
8 iulie 2007 - Ziua a VII-a, duminica.      Debut splendid de zi. In bobitele de roua de pe iarba din curte, soarele se sparge in mii de culori; de jur imprejur, crestele par scrise cu creionul pe cerul de un albastru adanc de parca ti-e teama sa nu te prabusesti in el. Sufletu-mi tanjeste dupa fluieratul marmotelor din Zanoaga Iezerului, dupa cioburile rupte din cer ale taurilor Buhaiescului, dupa raiul ascuns in Zanoaga Mica, dupa…dar nu se poate. Astazi este ziua rezervata intalnirilor cu prietenii, iar maine pregatirile de plecare; marti seara e musai sa fiu la Iasi.     Privesc cladirea scolii ce comunica printr-o usa cu gospodaria lui “MosGheorghe”; este construita pe terenul donat de tatal lui acum multi ani in urma. Dinspre fundul gradinii suna toaca, batuta cu maiestrie, de la biserica ce tocmai se construieste pe terenul donat anul trecut de “MosGheorghe”. “Mai... [toată pagina]
9 iulie 2007 - Ziua aVIII-a, luni.     Incep saptamana cam prost dar optimismul meu cronic ma ajuta sa nu bag in seama toate nimicurile. Fie ca soferul autobuzului cu care am venit mi-a dat o informatie eronata, fie ca eu, aiurit cum eram, am receptionat-o gresit, chestiunea este ca am ajuns in statia de autobuz cu o ora mai tarziu. Cu ce placere m-as fi intors sub tampla Pietrosului, si daca nu ar fi fost Antonella, in inconstienta, mea as fi facut-o!!!     Dar, nu. Negociez cu soferul unui arhaic microbuz care accepta sa ne treaca Prislopul pana la Gura Putredului, unde are treaba. In masina fum, miros de benzina, scuturaturi si hodorogeala de fieraraie. Dar ce conteaza cand ceilalti prieteni ai mei, muntii, mi se arata in toata splendoarea lor? O umbra de regret ma cuprinde la gandul excursiei ratate. Impaciuitor de data asta, Alteu imi canta la ureche:    â€œSi... [toată pagina]