Arhiva articolelor Alpinet - Concursurile FRTS-concursurile prieteniei

Concursurile FRTS-concursurile prieteniei

Concursurile FRTS - concursurile prieteniei

Catzi dintre voi stiu ca exista in Romania o Federatie de Turism Sportiv? Cred ca foarte putini. Shi,ca orice federatie FRTS, printre alte activitati, organizeaza concursuri la care participa majoritatea cluburilor de turism din tara. In ce constau aceste concursuri? In mai multe probe: teoretice, de regularitate, de orientare(de zi si de noapte),de alpinism(mai rar) si o proba mai aparte, cea culturala.

De curand am avut prilejul sa particip la doua dintre ele: Trofeul "Corydalis" si Trofeul "Silva". Ma voi rezuma la descrierea primului incercand sa descriu atmosfera care domina tabara. Cum am ajuns acolo?Din curiozitate si din dorinta de a intalni "muntanasi" noi , de a canta si de a auzi cantece de munte.

Asadar m-am "imbarcat" in tren spre Fagaras, locul unde s-a desfasurat Trofeul "Corydalis" impreuna cu cei de la "MONT-DELT-MAR" Bucuresti. Traseul principal al concursului viza zona Urlea asha ca marea tabara a fost amplasata la 3-4 ore de cabana Urlea intr-un loc numit "Popasul Vanatorilor"

Primul lucru care m-a suprins a fost numarul mare de participantzi, peste 300 de oameni veniti din toate coltzurile tarii. Printre ei o sumedenie de fetze cunoscute cu care ma mai intalnisem pe munte dar nu stiam unde(n.r. nelamurirea a fost reciproca pt. ca veneau la mine si ma intrebau unde ne-am mai vazut :) ) Atmosfera era dominata de veselie shi prietenie;majoritatea se cunosteau intre ei.Aveai impresia ca nu sunt 30 de cluburi ci unul singur. Fie vorba intre noi chiar asha era : era clubul iubitorilor de munte.

Sambata dimineata s-a dat startul in proba de orientare shi apoi in cea de regularitate. Ambele probe au fost destul de dure. Proba de orientare a pus probleme din cauza vremii ploioase care a precedat concursul tranformand zona intr-o adevarata mlastina. Rezultatul:concurentii s-au intors plini de noroi si de lovituri si, suprinzator,unii foarte incantatzi(exemplu:un echipaj de la Caraiman Campina care iubeste adrenalina). Proba de regularitate care consta in parcurgerea unui traseu turistic incadrandu-te in timpii intermediari dintre posturile de control a avut un mare dusman:canicula mijlocului de iulie. Traseul a avut ca tinta vf. Urlea si a fost estimat la 7 ore dus-intors!! Ce s-a intamplat pe traseu numai concurentii stiu!! Eu am stat cu burta la soare si am repetat niste cantece pt. cultural pt. ca nu eram pregatita pentru alte probe.

Seara a venit randul probei culturale la care am participat shi eu alaturi de "montdeltmari". Fiecare club tb. sa prezinte un miniprogram care pt. a fi complet tb. sa contina muzica, poezie shi umor. Am fost placut impresionata de cat de reushite au fost majoritatea programelor remarcandu-se cateva cluburi care au participat cu adevarate coruri ce cantau pe mai multe voci si in majoritate cantece proprii si chiar imnuri ale cluburilor. S-a creat o atmosfera deosebita concurentii realizand un adevarat regal inchinat Muntelui si Naturii in general presarat cu scurte momente umoristice inspirate in majoritate din ceea ce s-a intamplat in acest concurs. A urmat premierea shi, la sfarshit, toata lumea a cantat imnul prieteniei shi s-a facut un mare foc de tabara.

In concluzie, a fost o experienta cat se poate de placuta care mi-a reconfirmat pentru a nu-stiu-cata oara ca MUNTELE leaga oamenii,ii face mai buni, mai deschishi. De aceea lansez o invitatie pentru cei care iubesc muntele, vor sa-shi incerce puterile shi vor sa petreaca nishte nopti de neuitat sa participe la aceste concursuri. Vetzi avea, ca si mine, o surpriza placuta!!!

by Braven

Autor: Silvia Batraneanu
Înscris de: Silvia Batraneanu
Vizualizări: 8783, Ultima actualizare: Duminică, 2 Sep 2001

Muntii FAGARASULUI
Fără foto Elena Enescu Elena, Miercuri, 5 Sep 2001, 13:34

Articolul este destul de bun, dar nu prezinta decat partea de suprafata a acestor concursuri. Oricum, este adevarat in mare parte ceea ce se prezinta si felicitari pt. articol. Asa este MUNTELE (si mai ales experientele traite pe munte) leaga oamenii.

Fără foto Bratu Alex, Joi, 13 Sep 2001, 16:38

Sunt foarte frumoase concursurile acestea, si de aceea invit cat mai multa lume sa vina la ele, nu numai pentru premii, si pentru amintirile frumoase care le nasc. Am fost si eu de curand la trofeul Gioni Babos, si a fost frumos...Partea urata este ca a plouat, si s-a tinut doar orientarea si teoria. Ca de obicei, cand am plecat, s-a oprit si ploaia :-)

Fără foto nicu cîmpean, Luni, 29 Apr 2002, 14:31

da....concursurile astea.Imi pare rau ca anul asta nu am ajuns,dar am fost multzi ani inainte la concursurile "Corydalishilor".Shi nu e minic nou in acest articol.De fiecare data atmosfera a fost la fel,chiar daca s-a tzinut la Arpas sau la Simbata... Deci concluzia e ca la mediesenii astia se intimpla ceva fain.Sper sa ajung la urmatorul concurs sa-i vad pe bunii mei prieteni.
Mult succes...May the force be with you!