Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
FotografieComentariuData
Pod peste ape
Mihai Nicolescu
Peisajul in jur este absolut demential: numai cascade, flori, lacuri, mai sus ghetari sau zapada, animale, pasari rapitoare... Dar, repet, cel mai important lucru este tot omul. Tot peisajul asta este perfect pastrat si conservat...
Geneză
Mihai Nicolescu
Pont d'Espagne, Podul Spaniei (astazi, evident, reamenajat), Pirineii francezi. Confluenta de rîuri, limbi, culturi si populatii. În urma cu secole, dupa ce traversau Pirineii si coborau prin Valea Gaube, aici soseau, si peste acest pod treceau, spaniolii din Aragon care veneau la tîrguri si iarmaroace în Franta. Una din nenumaratele dovezi ca Pirineii nu au fost niciodata o bariera între populatii, ci mai curînd invers.
Refugiul Tuquerouye 2666
Mihai Nicolescu
Si am uitat sa mai precizez ceva: nici inauntru, nici in infimul spatiu din jurul refugiului, nu exista cosuri de gunoi, si nici gunoaie! Fiecare isi ia punga cu gunoi cu el, si o coboara in vale, in primul sat.
Va rog sa ma credeti ca nu exagerez nimic. Pentru cei care vor sa se convinga, le arat drumul pina acolo! :-D
Refugiul Tuquerouye 2666
Mihai Nicolescu
In linkul din descriere se vede mai bine hornul de pe fata sud, dar care este foarte asemanator cu celalalt de pe fata nord.
"Protectia" los este relativa, bineinteles. Cîti n-ar gîndi "Merita un efort pentru o suta-doua de euro"? Numai ca "bastinasii" francezi si spanioli nu prea au gîndurile astea. Daca le-ar avea si daca le-ar pune în practica, automat refugiul s-ar închide si n-ar mai exista pentru nimeni.
În orice caz, e demn de remarcat faptul ca asta este primul refugiu nepazit pe care îl cunosc aici. Restul sunt, în general, cam cu 30-50 de paturi, mîncare, apa calda, si trebuie facute rezervari dinainte, prin telefon sau email!
30 Iun
Valea Gaube (detaliu)
Mihai Nicolescu
Da, cea care se numeste "Simplitate si maretie", tot in albumul asta.
30 Iun
Visare
Mihai Nicolescu
:-D E un pic mai ales invers. Ar trebui sa dau o fuga pina in Fagaras, ca sa vad ceea ce poti sa-mi arati!
:-) Natura este la fel de superba in toata lumea, nu are granite, nici limba, nici prejudecati, nici mai mari diferente
decit cele ale oamenilor care o admira.
21 Iun
Cu dedicație, pentru toate alpinețele :-)
Mihai Nicolescu
Suna atit de gingas si de induiosator, incit imi dau lacrimile: "fetele din duba"! :-D
Sa va fie calatoria cu duba, mereu usoara si placuta! :-D
20 Iun
Cu dedicație, pentru toate alpinețele :-)
Mihai Nicolescu
Sunt in cautari inca! Daca "alpinetzélelor" le dedic "primăvară, soare si flori", baietilor ar trebui sa le dedic "munti, izvoare si alpinetzéle", de exemplu, nu?
Apropo de sirene :-). Fara gluma, acum doi ani, in iulie, am vazut doua topless-uri facind baie intr-un lac, pe la 2100. Cred ca erau de pe alta planeta... Daca aveam camera la mine, imi luam abonament la locul I in top:-D
18 Iun
Pământ la orizont
Mihai Nicolescu
:-D:-D:-D Zau ca e albastru! Ma rog, bleumarin...:-)
Nici așezați cu mâna...
Mihai Nicolescu
M-a impresionat asezarea naturala a bolovanilor astora.:-o Echilibru instabil, dar solid! Bolovanul din stinga are o grosime cam de 1 metru aproximativ.
Drumul spre cer
Mihai Nicolescu
:-D Dupa experientele trecute, parca-parca n-as fi incercat valea asta... Pe de alta parte, in Pirinei este total nerecomandat sa te abati de la potecile marcate, surprizele fiind dintre cele mai variate: de la crevase carstice pina la pereti imposibil de urcat sau coborit, de la ghetari si enorme diferente de nivel pina la ample zone complet salbatice si rupte de civilizatie...
Culori de primăvară...
Mihai Nicolescu
Asa e, a fost o tipica zi de munte. De dimineata, soare. Pe urma, nori, tunete, traznete. La exact o jumatate de ora dupa ce am facut fotografia asta, a cazut o grindina de s-a albit poteca. Inca o jumatate de ora si... iar soare.:-D
17 Iun
Acolo unde numai vulturii se încumetă
Mihai Nicolescu
Multumesc sincer, nu va imaginati prin ce spaima si panica, de-adevaratelea, am trecut pe acolo... Am descoperit fara sa vreau ce inseamna catararea libera, si mi-a lipsit o nimica toata sa invat si inversul ei, caderea libera... Dupa ce am gresit drumul si am luat-o aiurea (pe valea care se vede jos in stinga, cu zapada), am avut impresia ca as putea evita intoarcerea pe acelasi drum. Am zis ca 20 de metri in plus de catarare libera imi rezolva problema, dar n-a fost asa. A trebuit sa cobor. Iar ca sa cobori in catarare, este infinit mai greu si mai stresant decit sa urci, va asigur... :-o
Mic refugiu...
Mihai Nicolescu
Imi vine pur si simplu greu sa descriu cit de grijulii sunt francezii cu natura si mediul inconjurator.
Mimetism
Mihai Nicolescu
La exact 2009 metri altitudine, si este inconjurat de citeva virfuri care, desi nu tocmai celebre, au totusi cam 2500-2600. Imprejurimile sunt dominate de Pic de Midi, 2877.
Visare
Mihai Nicolescu
Multzam frumos, Iulian! Din pacate, fotografia asta e ultima din serie :-) Dar seria asta nu va fi, si ea, ultima! Numai bine:-)
16 Iun
Apă vie
Mihai Nicolescu
Pentru Valentina Moise: se pare ca ai contul de pe yahoo dezactivat :-o... asa ca iti raspund aici.
Asta este ceea ce francezii numesc "une balade", adica o plimbare relativ lejera. Din satul Gavarnie pina la circul glaciar faci exact o ora, cu o diferenta de nivel nu mai mare de 150-200 metri. De la intrarea in circ pina la cascada, inca 30 de minute. Iar daca dai tura completa a circului pe la baza lui, asta iti poate lua alta ora.
Mai multe fotografii ale vaii Gavarnie, pe site-ul meu de fotografii: http://mihai.fotopic.net.
4 Iun
Concert pentru apă, munte și natură
4 Iun
Apă vie
Mihai Nicolescu
Cinstit vorbind, fatza de cea numita cu adevarat Marea Cascada (de 430 de metri, http://foto.alpinet.org/? item=34417), asta nu este tocmai mare :-) Dar e greu sa te apropii de ea fara sa faci un dus, mai ales daca adie vintul...
3 Iun
Concert pentru apă, munte și natură
Mihai Nicolescu
Umbra neagra e doar o proba pe care o fac de citva timp. Dar mi se pare ca efectul ei ar trebui legat mai curind de anumite detalii (intr-adevar, poate ca la peisaje, nu e prea indicata), decit de luminozitatea mare a fotografiei. Multzam! :-)