Refugiul Suru.

Submitted by: Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet
Refugiul Suru.
Publishing date: : Jan 25, 2005, views:: 4453
Geographic location: România, Muntii FAGARASULUI, Cabana Suru
Album (slideshow): Fagaras
Description: un refugiu muribund, desi incepe sa se schimbe ceva pe acolo in bine. by Tudor
Ioan BĂŽndeanu - Personal gallery
Bookmark and Share
Alpinet Photo Gallery
Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Wed, Jan 26, 2005, 3:35 pm

Da, aveam dreptate in ceea ce priveste "CIVILIZAŢIA" românească.

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Wed, Jan 26, 2005, 3:54 pm

adica? spune mai multe Catalin sa imi dau si eu seama ce ai vrut sa spui...

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Wed, Jan 26, 2005, 4:00 pm

Si ca sa intelegi de ce iti pun intrebarea asta, vreau sa iti spun ca aproape de fiecare data cand am fost la suru, mai ales vara, intalneam numai straini pe acolo dornici sa faca creasta Fagarasului. Sa iti spun ca 99% din gunoaie erau produse in afara tarii? Deci despre care civilizatie e vorba?

Eu consider ca omul strica oricum, indiferent de ce natie e.

Cosmin Ciortan Cosmin Ciortan, Wed, Jan 26, 2005, 4:16 pm

Aici nu mai sint de acord cu tine, Mihai. Omenirea=o suma de oameni si actiuni determinate de ei (dupa parerea mea). Progresul omenirii este determinat tot de oameni, la fel ca si anumite aspecte negative.
Are dreptate Ioan, am intilnit si eu aceeasi stare de lucruri si pe malul lacului Avrig, si pe la Caltun, chiar si in creasta.:-(

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Wed, Jan 26, 2005, 4:41 pm

exact, asta spuneam si eu... de aceea i-am pus intrebarea lui Catalin. Caci daca vorbeste despre civilizatia romaneasca atunci eu consider ca nu e necesar sa o improscam cu noroi.

astept...

Fără foto Darius Mitrea, Wed, Jan 26, 2005, 6:25 pm

Adevarul este ca nu putem sa acuzam doar romanii de ceea ce se intampla in muntii nostrii(cabane distruse, stane arse, refugii pline ochi de gunoi...etc lista continua mult si bine)
La urma urmei stai linistiti, ca nu tot ce vine din vest(sau mai stiu eu de unde) se poate numi civilizat, sau educat, sau ecolog.
Noi sa avem grija!!!!!! Adica sa punem "mana in gat"atunci cand trebuie. Atentie ca am pus ghilimele, ca sa nu se inteleaga ca ar trebuie sa killarim la cehi si polonezi.

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Wed, Jan 26, 2005, 6:28 pm

Cabana a ars de mult Mihai.

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Wed, Jan 26, 2005, 6:29 pm

Dar dupa cum scriam si in descriere, se pare ca se vor indrepta lucrurile.

Şerban-Alin Pontoş Şerban-Alin PontoşAdministrator Alpinet , Thu, Jan 27, 2005, 9:11 am

Cabana, din cate stiu, a ars prin 95, asta e grajdul care era mai jos de cabana si care a fost transformat in refugiu...slava Domnului ca exista acolo... oricum, era o priveliste extrem de trista cabana arsa...am inteles ca se intentioneaza reconstruirea acesteia si ca materialele exista si se cauta o solutie pentru aducerea lor la veche temelie. Asa ca exista sanse ca 2005 sa ne aduca un pic de civilizatie in plus la Suru. Io prefer romaneasca!!!!
Oricum, sintagma "muribund inspre bine" e simpatica si foarte graitoare.:-D

ady beleanu ady beleanuAdministrator Alpinet , Thu, Jan 27, 2005, 9:22 am

cabana a ars in revu din 97. planuri de reconstructie exista. singura problema a cabanelor si refugiilor din muntii romaniei e nu ca turistii lasa gunoaiele acolo, ci ca nu sunt locuri special amenajate pt asa ceva langa ele, iar gunoaiele existente deja nu sunt evacuate de administratorul zonei. e drept ca doar acum se reglementeaza anumite legi si arii protejate, dar si in cele existente deja se vede prea putin rezolvata aceasta problema (poate doar in retezat pana mai anii trecuti....)

ady beleanu ady beleanuAdministrator Alpinet , Thu, Jan 27, 2005, 9:39 am

pt cei care vor mai in detaliu si nu le ajunge data prezentata anterior....suru a ars mai exact in noaptea de 30-31 dec 1996 (la revu spre '97)

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Fri, Jan 28, 2005, 12:01 am

Ioan ai dreptate, fiecare are obligatia morala (legal nu stiu daca este o obligatie) ca sa isi poarte gunoiul pana jos iar acolo sa il lase in locurile special amenajate.

Dar ideea acestor comentarii ale mele era alta: Catalin a afirmat ceva care pe mine ma revolta. Desi a pus intre ghilimele, eu consider ca a dat o palma civilizatiei romanesti si asta nu trebuie trecuta cu vederea. De aceea inca mai astept sa imi raspunda la intrebare.

Ady Rangu Ady Rangu, Fri, Jan 28, 2005, 1:44 pm

Ionele sper sa nu te revolte comentariul meu:-P
In '99 de Eclipsa, pe Parangul Mare erau cca. 150-200 de persoane, in mare parte straini(cehi, polonezi, maghiari, germani)... La plecare grupul nostru (de vreo 20 de oameni) a incercat sa stranga gunoaiele adunate in zona varfului. Problema e ca dupa straini eu nu am vazut sa ramana gunoaie, ba din contra am vazut pungi cu deseuri legate de rucsaci. In schimb ai nostri vazand ca strangem gunoaie au venit la noi si au "donat" si ei resturile lor... Probabil li s-a parut mai usor ca o singura persoana sa care un sac de gunoi de vreo 10Kg decat sa care ei cateva sute de grame... Acum nu stiu ce sa cred... poate a fost un caz izolat... Oricum de atunci am o parere foarte proasta despre turistul roman. Poate ma ajuta cineva sa o schimb:-?

Ioan BĂŽndeanu Ioan BĂŽndeanuAdministrator Alpinet , Fri, Jan 28, 2005, 2:35 pm

Nu ma revolta mai Ady, este parerea ta si o respect.:-P

Fără foto Darius Mitrea, Fri, Jan 28, 2005, 2:43 pm

Hmmm, nu stiu ce sa mai spun. Dar eu cred ca totusi, nu suntem vinovati 100% de ceea ce se intampla prin munti, cabane, refugii.etc.
Am mai spus, nu tot ce vine din vest se numeste si civilizat. Cat despre cei care erau pe Parangul Mare, asta este s-a intamplat sa prinzi poate ceva turisti mai civilizati.
Si la comentariul autorului exista si obligatie legala, parcurile nationale si nu numai. Dac vei fi prins lasand mizerii prin paduri, etc, vei avea parte de ceva amenzi frumoase. Dar chestia este, cine sa te prinda!!!!! Ca prea putin padurari isi mai fac treaba cum trebuie, sunt mult prea ocupati de facut cabane si alte cele.
Dar, as putea totusi sa spun ca si romanul lasa gunoaie, un caz bun ar fi Cab Podragu, care are groapa de gunoi la cativa metri, Pietrele the same, Buta(aici e groaza, si culmea domne au si drum, le-ar fi f usor sa coboare mizeriile)
Si despre inprejurimi de cabane s-ar mai putea vorbi.
Eu nu vreau sa va spun ca la un Program facut de niste cetateni ai vestului, paritcipantii erau invatati sa se spele fara a folosi sapunuri, sa isi faca treburile departe de cel mai apropiat curs de apa, si excrementele sa fie astupate in pamant la o adancime destul de mare. Astfel se previne imbolnavirea animalelor salbatice care sunt foarte sensibile la orice schimbare de hrana.
Bine, acum am deviat un pic de la subiect...in fine poate nu o sa sara nimeni in cap.
Noi sa ne avem grija de ceea ce caram, si normal de ceea ce coboram jos.

Fără foto Darius Mitrea, Fri, Jan 28, 2005, 6:40 pm

:-DHehehehehe Mihai ce funny ai fost la faza asta!!!!
:-D De ce ai zis asta??? Aveai un vot:-D

Cosmin Ciortan Cosmin Ciortan, Fri, Jan 28, 2005, 8:08 pm

Darius, ai perfecta dreptate... Poate ca nu este chiar pe linga subiect daca spun ca atunci cind am urcat prima data la Cabana Simbata am baut apa din riu... fara sa stiu ce se intimpla la cabana cu riul ala... surpriza a fost de milioane.:-(:-x

Fără foto Darius Mitrea, Fri, Jan 28, 2005, 9:08 pm

Mesaj ptr Mihai Tanase:esti funny tot timpul, despre ce vot era vorba??? Nu mai tii minte???
OOOO nu te iert ptr asta. Pai eu am zis ca votez ptr tine ptr cel mai bun critic!!!
Vezi...:-D
Mesaj ptr Cosmin
Eu m-am invatat minte cu bautul din parauri, nu-mi mai trebuie. Pai ce fac???
Beau apa din buda??? Merci asa beau de-acasa din toaleta.
Sa nu mai bei!!!

Alpinet Photo Gallery
Login or register to comment
©Alpinet Project 1999 - 2024