Pe sub Strungile Mari

Submitted by: Emi CristeaAdministrator Alpinet
Pe sub Strungile Mari
Publishing date: : May 26, 2009, views:: 1257
Geographic location: România, Muntii BUCEGI, Sub Strungile Mari
Album (slideshow): 2009-05, Padina
Used equipment: Nikon D80
Description: 24 mai 2009. Traversând spre Moeciu, cu plecare din Padina.
Emi Cristea - Personal gallery
Bookmark and Share
Alpinet Photo Gallery
Fără foto Paul Mitran, Tue, May 26, 2009, 5:18 pm

cineva, mai demult, acestui loc ii spunea "cimitirul elefantilor"....:-D:-D

Fără foto adrian cristea, Tue, May 26, 2009, 8:27 pm

eu stiam de locul cu denumirea de mai sus ca se afla undeva pe traseul babele-pestera....:-(

Crina Sarbu Crina Sarbu, Wed, May 27, 2009, 1:57 pm

adrian, eu din cate imi aduc aminte nu este nici urma de asemenea stancarii in drumul Babele -Pestera, este numai pajiste alpina, dar Dzeu mai stie de la ce pot veni denumirile..... (spre Bran, da, mi-aduc aminte, desi eram studenta pe atunci...:-P)

Fără foto Paul Mitran, Wed, May 27, 2009, 9:34 pm

daca nu ma insel, dupa cum este localizata pe harta din dreapta, fotografia este facuta in partea culoarului Rucar-Bran. eu, initial am crezut ca este undeva deasupra Cabanei Padina. oricum ar fi, este undeva pe vechea granita dintre Regat si Romania.

Serban Leoca Serban Leoca, Wed, May 27, 2009, 10:49 pm

Care Regat, domnule Mitran?

Romeo Cretu Romeo Cretu, Thu, May 28, 2009, 8:21 am

Tare faine!!!

Fără foto Dan Loghin, Thu, May 28, 2009, 8:24 am

Probabil Regatul Ungar(iei) - component al a Imp. A-U. Granita trecea pe undeva prin dreapta sus, desi in teren era materializata mai mult prin "pichete rosii", cel putin in zona asta.
"Cimitirul elefantilor" era/este si/sau supra-denumirea unei zone din rezervatia de la sud de saua Strunga.
Oricum, tare frumoase locuri! Si la nivel de microrelief.

Fără foto Paul Mitran, Thu, May 28, 2009, 10:03 am

@Dan Loghin: multumesc pt precizari. la obiect si instructiv.

Serban Leoca Serban Leoca, Thu, May 28, 2009, 11:35 am

Da, dar suna ciudat, de parca Romania n-ar fi fost regat. Dimpotriva, in Transilvania (si poate nu numai) Romania antebelica era numita "Vechiul Regat" si locuitorii ei "regateni" (deosebind-o astfel de Regatul Romaniei Mari). Ardeleanul spunea ca merge in Vechiul Regat sau, simplu, in Regat, cand mergea la Bucuresti, de pilda. Mi s-ar fi parut mai natural, daca e sa folosim acest limbaj, sa spunem ca pe acolo trecea granita dintre (Vechiul) Regat si... ce vreti dumneavoastra, Ungaria, Transilvania.
Multumim de restul precizarilor, domnule Loghin.

Fără foto Dan Loghin, Thu, May 28, 2009, 11:48 am

Da. Asa era/este in intelesul comun. Regatul insemna Romania de la sud si est de Carpati in limbajul uzual.
A fost un artificiu de intelegere/interpretare, fortzat intr-adevar, pornind de la intelesul din maghiara care deosebea net Regatul U. de Imp. A-U.
Stiu asta pentru ca la noi in Bucovina (Ducatul Bucovinei) stramosii mei se considerau supusi austrieci iar nu maghiari. Imperiali, iar nu "regatzeni". De aceea am si facut precizarea.
Chiar si asa insa, strict istoric, chestiunea se refera numai la perioada 1881 - 1918.
Ma rog! nu mai conteaza foarte mult!
:-)

Fără foto Paul Mitran, Thu, May 28, 2009, 5:23 pm

@Dan Loghin: da aveti perfecta dreptate. Cu mai multi ani in urma (vreo 25, daca imi aduc bine aminte) am fost la un festival de film la Borsa si acolo am asistat la o veritabila lectie de istorie tinuta de chiar decanul Facultatii de Istorie din Cluj de la acea vreme, in care a precizat clar ca zona de nord (Maramuresul, Bucovina) erau tinuturi care se subordonau administrativ direct Vienei, si nu Budapestei. De fapt, se pare ca aveau un statut de o oarecare autonomie.

Alpinet Photo Gallery
Login or register to comment
©Alpinet Project 1999 - 2024