Zidul drumeţiilor noastre...

Submitted by: Mădălin-Cristian Focşa
Zidul drumeţiilor noastre...
Publishing date: : Jan 5, 2006, views:: 1453
Geographic location: România, Muntii GARBOVEI, Varful Baiul Mare (1895)
Used equipment: Nikon F-501 cu Sigma AF 28-70mm
Description: Binecunoscutul abrupt prahovean al Bucegilor, vazut de sub Varful Baiu Mare din Muntii Garbova
Bookmark and Share
Alpinet Photo Gallery
Fără foto Ionela Samoilă, Mon, Jan 9, 2006, 12:13 am

super! cand te gandesti ca locurile aceste sunt atat de aproape......:-)

Fără foto Dan Loghin, Mon, Jan 9, 2006, 3:15 pm

De cele mai multe ori, vf. Baiul Mare I (1.895 m) si Baiul Mare II (1.908 m) sunt chiar in Muntii Baiului. Muntii Girbovei nu-i mai are de foarte multa vreme pe inventar, iar cind i-au avut a fost din lenea unor cartografi.:-?

Mădălin-Cristian Focşa Mădălin-Cristian Focşa, Mon, Jan 9, 2006, 7:22 pm

Dane, daca te-ai documenta mai mult ai afla ca intre vaile Prahovei, Azugii, Garcinului, Tarlungului, Doftanei Ardelene si Doftanei Prahovene si avand in sud Subcarpatii, se afla niste munti pe care literatura de "specialitate" in denumeste in cele mai multe cazuri "Muntii Baiului", dar a caror denumire corecta este mai degraba "Muntii Garbova" (si nu Garbovei cum gresit este trecut la zonele din Alpinet). Aceasta denumire este singura care se refera la aspectul general al acestor munti, de la Secaria pana la Sacele. Iar cele doua subdiviziuni ale acestor munti (legate prin Culmea Petru-Orjogoaia) pot fi intr-adevar numite, dupa varfurile principale, "Neamtului", respectiv "Baiului" (mai degraba "Baiu Mare").
Iata de ce nu e corect sa spunem "Baiului" decat cand ne referim la partea sudica, ce se afla fata-n fata cu Bucegii, de sub al carei varf principal am luat si imaginea de mai sus.
Insa cele 2 zone sunt atat de puternic sudate intre le si atat de asemenatoare incat nu pot fi separate in 2 unitati montane distincte; de aceea cunoscatorii stiu ce spun cand se refera in ansamblu la "Muntii Garbova"
Deci la zone in Alpinet ar trebui scosi "Muntii Baiului", care se regasesc la zona "Muntii Garbova" - o sa ma ocup de asta tot eu in curand, sa vedem daca-i conving pe baieti...:)

Mihaela-Alina Radu Mihaela-Alina Radu, Mon, Jan 9, 2006, 10:01 pm

În literatura de specialitate (de data aceasta fără ghilimele!), apar menţionate toate cele trei denumiri. Unii autori au folosit denumirea care, aşa cum ai spus şi tu, face referire la aspectul domol al acestor munţi ("Gârbova" - Valeria Velcea, Gh. Niculescu sau "Gârbovei" - Al. Roşu), alţii au folosit oronimul "Baiului" (V. Mihăilescu, V. Tufescu, M. Ielenicz), dar sunt şi autori care au denumit acest spaţiu montan Culmea Gârbova-Baiul (I. Sîrcu). Toate aceste denumiri fac referire la acelaşi spaţiu montan, cuprins între aceleaşi limite şi care, aşa cum ai precizat şi tu, are mai multe subdiviziuni. În concluzie, consider că fiecare dintre noi poate opta pentru oricare din cele trei denumiri, cu condiţia să nu o folosească şi... la vest de Azuga sau dincolo de Doftana.:-)

Mădălin-Cristian Focşa Mădălin-Cristian Focşa, Tue, Jan 10, 2006, 1:01 pm

ai dreptate, numai ca atunci cand spui muntii baiului te referi numai la partea sudica. Cel mai corect, pana la obisnuirea publicului cu adevarul, ar fi sa se treca asa: "Muntii Garbova (Baiului)".
Este la fel ca in cazul Muntii Steflesti (Lotrului) - corect denumiti in ghidul lor turistic, insa cu denumirea gresita mult prea impamantenita ca sa poata fi schimbata dintr-odata...

Alpinet Photo Gallery
Login or register to comment
Comments submitted by Mădălin-Cristian Focşa
 1-20 from 63
  > [21-40] [41-60] [61-63]
PhotoCommentDate
-
Radu Ponta
Atentie, locul nu e in Muntii Bihor, ci in Muntii Metaliferi!
Jun 7
Singur la Vânătoarea... lui Buteanu
Teo Paraschiveanu
oooof, peste tot numai "Vanatoarea"...:-(
Nu mai perpetuati greseala asta, muntele se numeste in realitate VANATAREA, fara "o", si nu are nici o legatura cu vanatul. "Vanatare" este un cuvant vechi romanesc, poate regionalism, derivat din "vanat", si are un sens cromatic, la fel ca si "vanataie", in cazul de fata referindu-se la aspectul vanat, intunecat, al muntelui. Asta am citit-o la Ilie Fratu. Pentru alte argumente vedeti si http://alpinet.org/main/foto/showfoto_en_item_34324.html
Nov 30
Cabana Urlea- nepăsare, dezinteres, incompetenţă...
Bogdan Vinţan
cine este proprietarul cabanei? stie cineva?
Jul 13
Pădure, pădure...
Mădălin Focşa
Precizare: NU eu sunt autorul fotografiei!
Jun 23
E plină!
Csaba Reszler
cea mai inalta din Apuseni poate...
Din Romania, cea mai mare cascada e Cascada Cailor din Rodnei, peste 100m.
Jul 22
Crocus heuffelianus (Brânduşa de primăvară)
Emi CristeaAdministrator Alpinet
Se pare ca in cazul brandusei se face o mare greseala, generalizata. Brandusa de primavara nu este Crocus Heuffelianus, ci Crocus Vernus
Jul 8
Stairway to Heaven
Bogdan Florescu
Faina ideea Bogdan, dar trebuia accentuata mai bine, sa te fi miscat mai mult ca sa unesti si mai bine turnul bisericii cu crucea
Apr 26
Unul din cei rămaşi...
Dan Tăuţan
Claudiu, ferice de tine! ce faci pe-acolo, cu ce te ocupi?
Apr 22
Unul din cei rămaşi...
Dan Tăuţan
Decat sa ne lamentam si sa le plangem de mila am putea lupta fiecare cu ce poate pentru a determina orientarea politicii de dezvoltare a tarii spre descentralizarea de care se face atata haz, si care nu ar putea avea efect decat prin facilitati mult mai mari acordate provinciei, care sa creasca proportional cu gradul de izolare al respectivei zone si invers proportional cu densitatea populatiei. Cand imensa caracatita care e Bucurestiul va fi oprita sa se mai intinda, si toate generatiile venite aici din provincie din '45 incoace se vor imprastia la loc in toata tara, atunci va incepe si starea de normalitate in tara asta
Apr 9
Orizont sibian
Camil Ghircoias
Uuuuf, ce amintiri placute cu Sibiu... Superb oras, superba imagine, faina vreme ai prins pentru ea. As vrea si eu poza pentru desktop, la o rezolutie mai buna. Ce zici, mi-o dai? madalin.focsa@gmail.com
Jan 21
Fortăreaţa Hotinului
Mădălin-Cristian Focşa
Da, a fost cea mai tare experienta din viatza mea, am ajuns sa vad pamanturile pe care nici nu visam c-o sa le vad vreodata, Moldova Tara de Sus a lui Stefan, sufletul meu...
Jan 20
Lacul zorilor albastru...
Mădălin-Cristian Focşa
Da, Ionela, la versurile-astea m-am gandit si eu cand am pus titlul, numai ca l-am adaptat la denumirea locala "Zorile":)
Jan 20
In deplasare pe Olimp, fidel credinţei roş-albastre!
Nicolae Cristian Bădescu
Eeeeeste tataaaaaaa!
FORZA STEAUA!!!
Una din cele mai faine poze de membrii de pe Alpinet!
Nicu, ce mai faci ma pe unde mai umbli?
Jan 20
Dispare pădurea!
Nicolae Cristian Bădescu
Incredibil!
Voi mai stiti oare un loc in tara asta la munte, unde sa te duci si cat vezi cu ochii sa nu observi mana omului?
Spuneti-mi-l si mie va rog....!!!
Jan 20
Cositul ca şi artă!
Nicolae Cristian Bădescu
Nicu tata, sa-ti traiasca familia, mi-ai facut o mare bucurie:) azi te-am descoperit si io pe Alpinet!
Jan 20
în pace la portiţă
cosmin andrei
frumoase amintiri... eu am fost singur acolo, pe o ceata.... dar tot am vazut busteniul jos:)
Jan 16
năruire
cosmin andrei
excelent prins momentul...
Jan 16
depărtări
cosmin andrei
dar de unde-ai facut poza nu nu spui?
cumva din zona Muscel-Voila sau mai spre Breaza undeva?
Jan 15
Zidul drumeţiilor noastre...
Mădălin-Cristian Focşa
ai dreptate, numai ca atunci cand spui muntii baiului te referi numai la partea sudica. Cel mai corect, pana la obisnuirea publicului cu adevarul, ar fi sa se treca asa: "Muntii Garbova (Baiului)".
Este la fel ca in cazul Muntii Steflesti (Lotrului) - corect denumiti in ghidul lor turistic, insa cu denumirea gresita mult prea impamantenita ca sa poata fi schimbata dintr-odata...
Jan 10
Dorel & Company
Costin Frunza
notat cu "excelent" pentru titlu si subtitlu; ca sa vedeti si voi cum e sa fac titlul uneori chiar peste 50 % din poza...:)
Jan 9
Comments submitted by Mădălin-Cristian Focşa
 1-20 from 63
  > [21-40] [41-60] [61-63]
©Alpinet Project 1999 - 2024