Şi viaţă fără de moarte

Submitted by: Daniela Ursu
Şi viaţă fără de moarte
Publishing date: : Nov 26, 2008, views:: 1846
Geographic location: România, Muntii CEAHLAU, Piatra Sura
Album (slideshow): Minunata lume a Crăiesei Sure
Used equipment: Fuji FinePix, Paint.
Description: 70 de ani sau poate un veac de singurătate. Conifere tinere s-au strâns mândre într-o horă şi i-au încins brâul, luând locul foioaselor. Doar pinii curajoşi şi-au mai înfipt, ieri, astăzi sau oricând, rădăcinile printre stâncile ei zimţate, golaşe şi cărunte...
Daniela Ursu - Personal gallery
Bookmark and Share
Alpinet Photo Gallery
Fără foto Dan Loghin, Thu, Nov 27, 2008, 8:33 am

Da.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Thu, Nov 27, 2008, 8:34 am

Sunt de colectie:-)

Razvan Zgondea Razvan Zgondea, Thu, Nov 27, 2008, 9:43 am

Jos ce s-a intamplat... pare ca au fost taiate foioasele si s-a reimpadurit cu conifere...

Daniela Ursu Daniela Ursu, Thu, Nov 27, 2008, 11:05 am

S-au întâmplat multe, dar Piatra Sură le-a tăinuit pe toate. Deloc lipsit de importanţă este şi versantul estic, opus celui din foto, pe care vi-l reamintesc aici:
http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_62905.html
Încins asemenea c-un brâu de conifere aproape până sus, pădurea-i deasă este foarte tânără. Din informaţii vagi, confirmate de bătrâni şi rari pădurari, ştim că pe la începutul sec. XX o furtună puternică a decopertat întreg versantul estic (din link-ul precizat). Din păcate, personal nu deţin nicio fotografie oricât de slabă calitativ să fi fost, nici un desen şi nici un fel de schiţă. Abia acum ne 'permitem să visăm', să ne antrenăm imaginaţia 'să fabrice' imagini 'constructive' despre ce-ar fi putut lăsa în urmă furia distrugătoare a naturii. Mai ştim că în zona Stănilelor şi mai la vale, spre Bistra, au fost defrişări masive. Locul (aproximativ) în care mă aflam când am făcut poza din link, era străbătut de decovile pentru căratul buştenilor. Despre asta v-am vorbit şi-n comentarii şi-n ultimul material din IIC. Nu cred că lăcomia de atunci ar fi vizat şi versantul estic la fel de abrupt al Pietrei Sure, poate cei ce se ocupau atunci de defrişări au curăţat şi zona asta, lăsându-o cu stâncile-i golaşe…
Versantul vestic, cel din aceste foto, are însă şi mai multe secrete… Aici poate, ne e mai uşor să bănuim că foioasele au fost tăiate. Poate pentru lemn de foc, poate pentru mobilă, poate erau bătrâne şi ele… Din însemnări şi rare consemnări avem ştiinţă despre un loc numit "Poiana Piatra Sură", greu de identificat acum şi foarte uşor de confundat. Poate tocmai lipsa acestei păduri de foioase ne-a dat frâu liber să inventăm în secolul ăsta Poiana.
Speculaţiile nu-mi plac, cei aleşi dintre noi vom trebui să ne dăm mâna.

Titus Hen Titus Hen, Thu, Nov 27, 2008, 11:42 am

Poza recenta e luata de la intrarea in poiana. In stanga versantul este si acum impadurit cu foioase dar nu intra in cadru. Insa comparand cele doua poze, poiana pare sa fi fost mai mica pe vremea aceea, poate nici nu exista in punctul de azi, fiindca se mai vad inca urmele unor radacini pe acolo iar copacii de sub Piatra Sura sunt foarte desi si cam de aceiasi varsta (sub 30-40 ani as zice eu - dar nu-s cunoscator). Cam la fel se intampla si pe cealalt versant unde abruptul are la baza o zona compacta si deasa de padure nu cam de aceiasi varsta. Actuala poiana pare sa fi fost mai mult un loc in care se aduna materialul lemnos.

Dumitrel Marius Dumitrel Marius, Thu, Nov 27, 2008, 9:12 pm

super Ceahlaul (de 5 ani nu am fost pe el), vara asta am trecut prin zona avand drum spre Vatra Dornei dar nu am urcat si imi pare rau. Am vrut sa vad Muntii Rodnei si ma bucur ca am ajuns si acolo dar la anu nu-l mai iert. Poate la vara o sa fac o iesire de mai multe zile in Ceahlau si Rarau. Mi se par doi munti deosebiti incarcati de legende.:-D

Daniela Ursu Daniela Ursu, Fri, Nov 28, 2008, 8:23 am

Adevărat, Marius. Pe la începutul acestei săptămăni, cu mult dor în suflet, puneam şi eu la dospit o tură de zile mari în Rarău... Sunt doi munti deosebit de încărcaţi, dar nu numai de legende.:-)

Lucian Jurca Lucian Jurca, Fri, Nov 28, 2008, 10:25 am

Foarte interesanta comparatie.:-)

Fără foto Constantin Ceapchi, Sat, Nov 29, 2008, 5:02 pm

Felicitari pentru perseverenta si asiduitatea cautarii din adacurile trecutului a metamorfozei peisajului mirific al Pietrei Sure, loc de legenda si de trairi intens emotionale.

Daniela Ursu Daniela Ursu, Tue, Dec 2, 2008, 10:05 pm

Nu cunosc nicio legendă din Piatra Sură, dar vă mulţumesc mult! :-)

Alpinet Photo Gallery
Login or register to comment
Comments submitted by Daniela Ursu
 1-20 from 1655
  > [21-40] [41-60] [61-80] >>
PhotoCommentDate
Iovanu'
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
O desfătare, Hume, felicitări!

P. S. O întrebare. Pet-uri nu fură deloc p-acolo?
Oct 31
Amurg de toamnă
Paul Pătrăţanu
Se vede și Piatra Sură... Mă bucur că ai revenit!
Sep 30
Muntele Ciucaș
Emi CristeaAdministrator Alpinet
Mi-aţi făcut un dor nebun de Ciucaş, cu pozele voastre... Şi tu şi tătăitza Teo...:-) Până ajung pe creste, nu-mi rămâne decât să mă mai urc pe nush ce bloc din Braşov să-l văz şi să-l salut...
Aug 26
Răbufnire
Cosmin-Ovidiu Stan
Oliver, Buddha & Bonsai! Şi ce se potriveşte!
Aug 22
Cetatea şi Plăieşii
Daniela Ursu
Mulțumesc. Mă bucur că place ochiului domniei tale.
Brâna dintre Cetățuie și Călugări, inaccesibilă și lipsită de interes până mai ieri, are acum o potecă bine conturată și bătută adesea de cei care poposesc la Camera Pătrată.
Aug 21
De vorbă cu solomonarii
Daniela Ursu
Ating. Sunt singură în această atingere.
Aug 21
Aleile zeilor
Daniela Ursu
Și într-o altă ordine de idei, pentru domnii admini: pe când ne vom desfăta privirea în Galeria Fotogeografica 2013?
Jun 28
Aleile zeilor
Daniela Ursu
Vă mulțumesc pentru comentarii!
De precizat că acea poiană nu este vizibilă de jos, nici de pe cărăruile spre creastă, ci probabil numai cățărat fiind pe stâncile cele mai înalte și cele mai periculoase - deopotrivă. Personal, nu am văzut-o. Voi încerca o "suprapunere" a unor aerofotografii cu hărțile de la începutul secolului XX.
Pe de altă parte, am solicitat d-lui Zaharia astfel de fotografii în speranța că voi vedea în ele, de sus, și înșiruirea de cascade ce delimitează la Nord și Sud Masivul Piatra Sură - cascade pe care le-am traversat în totalitate anul trecut, despre care sper că într-o bună zi voi scrie un articol, dar despre existența cărora nu au auzit nici nea Puiu nici cei ce promovează turismul montan în Neamț.
Jun 28
Ora 6 a.m.
Viorel Borteş
Foarte frumos, Viorel!
May 29
Absint și culoarea dulce a ochilor mei
Daniela Ursu
Din păcate, toate fotografiile primite au fost procesate înainte, astfel că unele au contrastul prea accentuat. Eu am intervenit asupra lor în anumite limite.
May 20
Absint și culoarea dulce a ochilor mei
Daniela Ursu
Da, Emi. Sunt realizate de dl. Puiu Zaharia dintr-un motodeltaplan şi postate cu acordul domniei sale. Ideea mea era să pun denumirile tuturor stâncilor văzute din această perspectivă. De altfel, dintre câte aerofotografii cu Ceahlăul am văzut, fie din parapantă sau deltaplan, numai în galeria d-lui Zaharia am regăsit Piatra Sură, ceea ce mă interesa şi cel mai mult.
May 20
Surpriza din miezul muntelui
Daniela Ursu
Hristos a înviat, mulțumesc pentru comentarii!
Încerc să am răbdare câteva zeci de ani, dar parcă nici degeaba nu pot să stau până atunci...
Ai dreptate. Și fără să-mi fi dat seama, realizez acum că mi-am schimbat involundar, dar la propriu, perspectiva: în multe ture în doream să ajung cât mai sus și tot mai sus, să aflu altitudinea (cât de cât) exactă, dacă e într-adevăr 1525 m cu trecută pe toate hărțile turistice sau dacă 1534 m după cum figura pe o altă categorie de hărți, pentru că-mi spuneam că 9 metri pot face diferența. Și uite că de ceva vreme mă tot atrag adâncurile ei...
Voi posta pentru tine câteva aerofotografii realizate de dl. Puiu Zaharia, ptr. care am primit acordul de a le publica pe Alpinet.

Referitor la această postare, fotografia de sus este realizată pe 1 mai 2012, iar cea de jos, în sept. 2011.
May 19
french sunset
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Minunat moment!
May 17
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Eu mă gândeam la vestale în loc de scufițe...:-)
VESTÁLĂ, vestale, s. f. Preoteasă care întreținea focul sacru în templul zeiței Vesta; femeie virtuoasă.
Vestalele în număr de șase întrețineau focul sacru care se înnoia la 1 Martie în fiecare an. Dacă focul se stingea, pontificele biciuiau vestala vinovată...
Mar 29
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Teribil Vestale!:) Ori e cocoțat mai sus ori e cocoțat mai jos...
http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_109104.html

Felicitări pentru tură!
Mar 28
Încremenire
Claudiu-Mircea Birliba
Ai dreptate. Iar brâna aia e grozavă!
Mar 28
Poienile stanelor, stânelor şi stănilelor
Daniela Ursu
Mulțumesc pentru interesul manifestat față de fotografii și continuarea conversațiilor.
E clar că excursioniștii au plecat/urcat din Durău spre Toaca via Cabana Fântânele. Au traversat platoul, au coborât spre Fântâna Mitropolitului, apoi (Bănui eu!) spre (fostul/primul) Jgheabul lui Vodă (”În fața noastră se deschide în coasta muntelui o adâncă spintecătură, care se aseamănă foarte mult cu Valea Cerbului din Bucegi. De-aici încolo nu mai e cărare”) Și pentru că ”ne lăsăm pe vale în codrul brăcuit de sub Piciorul șchiopului. Printre copaci trântiți, printre hârtoape și bolovani, scoborâm mereu, ca-n adâncul unei prăpăstii.” înclin să cred totuși că au trecut din Vodă-n Drumul Prințului, potecă străbătută la acea vreme (anul 1900) deși traseul Dochia-Piciorul Șchiop-Duruitoarea-Viezuri-Durău despre care se știe că a fost descris de Vlahuță, e omologat abia în 1936 și marcat cruce roșie pe fond alb, socotit fiind traseu istoric.

Desigur, Gardul Stânelor NU e sub nicio formă Gardul Stănilelor. Conform descrierii, pare mai degrabă Gardul Panaghiei, așa cum spune și Titus.
Mar 28
Zbor deasupra unui Munte sfânt
Daniela Ursu
Mulțumiri! Ar mai fi fost multe de adăugat, dar se încărca fotografia: în partea de sus - Piatra cu Cerdac, Piatra Ciobanului, spre dreapta - Polițele cu Crini, jos - Bâtca Neagră.
Denumirile suferă modificări și ele. Pe Google Maps, Stănilele Mari pe care le știam noi de-i viață sunt ”Tronurile Zeilor”...
Mar 28
Încremenire
Claudiu-Mircea Birliba
Bun unghiul... Știi că era menționat prin toponime și Turnul Stancăi. Acum se vede de ce.
Mar 28
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Faină pespectiva!
Vestale?
Mar 28
Comments submitted by Daniela Ursu
 1-20 from 1655
  > [21-40] [41-60] [61-80] >>
©Alpinet Project 1999 - 2024