Lago Pehoe

Înscrisă de: Septimiu Bizo
Lago Pehoe
Data publicării: : 20 Ian 2010, vizualizări:: 6678
Localizare geografica: Chile
Echipament folosit: Olympus
Descriere: P. N. Torres del Paine, Chile
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Fără foto Paul Mitran, Joi, 21 Ian 2010, 15:05

ma bucur sa fiu primul care noteaza o imagine atat de frumoasa...:-D:-D

Fără foto Rodica Mihalache, Joi, 21 Ian 2010, 19:42

Cand calatoresti si ajungi atat de departe, iar in rucsac asteapta un aparat foto sa fie folosit, ce mai asteptam? Niste poze cu imagini fastuoase! Nu?Contraziceti-ma!

Romeo Cretu Romeo Cretu, Vineri, 22 Ian 2010, 9:32

Fain!!!

Fără foto Cristi Cuţurescu, Miercuri, 3 Feb 2010, 10:47

Superba!
Imi poti spune, te rog, ce model de camera Olympus si ce obiectiv ai folosit?

Fără foto Silviu Matei, Miercuri, 3 Feb 2010, 11:48

Felicitari pentru ca ai ajuns intr-un asemenea loc. Si eu ma tin de ceva vreme sa ajung acolo dar timpul ma tine in loc.
Si iar fara suparare la imaginea ta, sincer este o imaginea destul de draguta dar atat. Nu te condamn pe tine Septimiu ca nu ai facut o imagine mai buna, chiar nu vreau sa crezi asta. Ii condamn oarecum pe cei care au notat imaginea asta cu excelent. Se pare ca multi nu mai stiu sa noteze o imagine iar acest lucru o sa se transforme incet incet in ceva care nu o sa fie placut pentru nimeni. Stiu ca o sa fiu injurat de multi de pe aici pentru ce am spus. Numai bine si scuze inca o data ca ma folosesc de imaginea ta pentru a spune niste lucruri neplacute.

Fără foto Cristi Cuţurescu, Miercuri, 3 Feb 2010, 12:46

Iote d-aia eu nu dau niciodata note si nici nu permit notarea la pozele mele (stiu ca inca nu au depasit aceasta etapa: "de poze"), sa nu las loc de discutii inutile.
Daca iti place poza, lasi un semn, te bucuri de peisaj, pentru reusita celui care a postat-o si pentru ca a fost dispus sa impartaseasca din experienta si drumetiile lui. Poti veni cu sfaturi tehnice, colaborezi cu el, dar vad ca in ultima vreme apar discutii vizavi de notare care mai mult au rolul de o produce crispare....

Livius Almajan Livius Almajan, Miercuri, 3 Feb 2010, 18:51

Topul foto Alpinet a inceput sa semene cu "Eurovisionul"...

Viorel Ovidiu Oprea Viorel Ovidiu Oprea, Joi, 4 Feb 2010, 12:00

Problema e ca lumea voteaza peisajul si nu calitatea fotografiei. Este normal ca un peisaj exotic sa impresioneze si sa placa ochiului....tocmai pentru ca nu vezi asa ceva in fiecare zi.

Septimiu....felicitari ca ai ajuns in asemenea zone si ne impartasesti si noua frumusetile de pe acolo. Calitativ insa, fotografia lasa de dorit. Si, asa cum mentiona si Silviu mai sus....scuze inca o data ca ne folosim de poza ta pentru a da niste explicatii si a clarifica anumite lucruri.

Repet: Va rog votati calitatea fotografiei si nu neaparat frumusetea peisajului.

Fără foto Septimiu Bizo, Joi, 4 Feb 2010, 12:21

sincer, nu stiu ce are lumea cu poza mea? nu vad unde nu este calitate in aceasta fotografie, sau poate nu inteleg eu ce inseamna "calitatea"?! Si in opinia mea exista pe galerie o gramada de fotografii de calitate indoielnica, dar pe care am macar respectul de a le ignora. am senzatia ca anumiti "guru" doresc sa-si mentina suprematia (ca peste tot), si intr-adevar galeria alpinet devin eurovision...

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Joi, 4 Feb 2010, 16:22

La dau dreptate lui Silviu si lui Viorel.
Septimiu, ce "guru" doreste sa-si mentina suprematia si prin ce metode ar face asta?
Eu nu cred in existenta acestor "guru". Eu cred ca exista fotografi buni, fotografi amatori, fotografi mediocri, talentati, netalentati, etc.
Cum spuneam mai demult unui detinator de Canon 40D nemultumit de nota primita la o fotografie... nu este suficient sa ai un aparat bun in mana, mai trebuie sa stii si sa-l folosesti.
Nu ti le spun tie ca un repros, ci ca inainte sa acuzi pe cineva sa verifici de doua ori ca acuza ta este realista si nu cauzata de invidie.

vlad andrei mihaescu vlad andrei mihaescu, Joi, 4 Feb 2010, 17:33

topul alpinet e penibil

vlad andrei mihaescu vlad andrei mihaescu, Joi, 4 Feb 2010, 21:23

Prea multe orgolii, prea multe "cumetrii", prea multi "specialisti" si de asemenea nespecialisti. Sa traiasca Eurovizionu' si concursurile de miss. Asta e viata. Dreptatea ?!? - who cares? atata vreme cat oricine poate aprecia, avizat sau nu, bine intentionat sau nu.:-(:D>:-D:-x:-P:-o:-)
Felicitari tuturor si sanatate

Şerban-Alin Pontoş Şerban-Alin PontoşAdministrator Alpinet , Vineri, 5 Feb 2010, 14:12

Nici nu stiu ce naiba mai cautam aici in loc sa stam sa ne uitam la televizor. Merci oricum pentru atitudinea critica si mai ales constructiva. Hmmm...auzi...penibil!
Mie imi place fotografia. Datorita subiectului dar mai ales compozitiei, imi place mult senzatia de spatiu si profunzime pe care o da.

Ady Rangu Ady Rangu, Vineri, 5 Feb 2010, 15:09

Cata drama... Poate fotografia nu e chiar "Excelenta" (din punctul meu de vedere copacul din stanga deranjeaza putin, poate din cauza faptului ca nu e intreg) asta nu inseamna ca e totusi o fotografie slaba. Sa fim seriosi, am vazut fotografii extrem de slabe inscrise in top. Daca e de criticat, criticati constructiv si atunci omu' mai si invata ceva.
Pe de alta parte, daca Topul Alpinet vi se pare ca devine "Eurovision" de ce nu va postati fotografiile in Galerie? Pareri de genul asta vin din anumite frustrari ale unor membrii. Contul meu are ceva vechime pe Alpinet si am invatat foarte multe de la unii oameni de pe aici. Incercati sa le urmati exemplul.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Vineri, 5 Feb 2010, 15:29

Am dat "imi place" desi m-am gandit maxim la un "e ok". Dar am dat mai mult pentru incurajare.

Nu-mi place pentru ca partea subexpusa predomina in fotografie. Si nu-mi place pentru ca ai incadrat gresit. Daca ai fi ridicat camera un pic mai sus (unghiul) ai fi prins si varful copacului, ai fi intregit si norul acela pufos de pe centru si ai fi scapat si de prea mult jneapan in prim plan... Adica dupa parerea mea compozitia lasa de dorit.

Fără foto Septimiu Bizo, Vineri, 5 Feb 2010, 17:21

pentru dl. Emi Cristea: am din acest loc, si de la aceiasi ora, vreo 10 incadrari diferite, mie mi-a placut asta cel mai mult, iar daca o CREANGA si o RAMURA DE JNEAPAN este problema, pot linistit sa postez si alte variante!

Ady Rangu Ady Rangu, Vineri, 5 Feb 2010, 17:43

Septimiu (scuza-ma ca-mi permit sa vorbesc la "pertu" dar eu consider ca aici toti ar trebui sa ne avem "ca prieteni"), orice fotografie este evaluata subiectiv de fiecare dintre noi. Trebuie sa accepti si faptul ca unora poate nu le plac aceleasi lucruri care iti fac tie placere. Fiecare are dreptul la opinie si n-ar trebui sa o iei personal.

Daniel Humelnicu Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet , Vineri, 5 Feb 2010, 17:45

compozitional mi se pare cam incarcata, fara armonie intre elemente... desi ca si cadrare am senzatia ca s-a scos ce se putea mai bine sau p'acolo, adica nu mi se pare deloc neglijenta.

Fără foto Septimiu Bizo, Vineri, 5 Feb 2010, 17:54

imi place ca fotografia mea naste atitea pareri contradictorii, asta demonstreaza pentru a "mia oara" ca nu exista fotografia perfecta!:-D

Claudiu Szabo Claudiu Szabo, Vineri, 5 Feb 2010, 19:29

Apropo Septimiu: speram sa NU mai publici alte variante ale aceleiasi scene. Tocmai pe optiunea ta, aceasta, ma bazez. Asta dovedeste o putere de decizie, o alegere, un punct de vedere.
Apropo Livius: nici cum nu ma prind de... chestia cu Eurovisionul. Daca e comparatie nu vad intre cine, daca e o hiperbola nu vad analogia.
Apropo Vlad: Silviu a spus cumpatat si corect ce a avut de zis, tu ai rabufnit.

Dan Izvoreanu Dan IzvoreanuAdministrator Alpinet , Vineri, 5 Feb 2010, 19:49

Vlad, topul Alpinet este alcatuit din fotografiile membrilor Alpinet, pe baza notarilor facute de aceiasi membri Alpinet. Deci, daca topul este penibil inseamna ca si fotografiile sunt penibile si membri care le postaza, sunt la fel, nu? Asadar, de ce te mai obosesti sa vizualizezi aceste fotografii daca nu iti plac? Si, pe de alta parte, stii cum se spune: cite capete atata pareri.
Se stie ca romanii sunt eminamente si prin structura pusi pe hartza si scandal la orice ora, asa ca nu ma mira nicidecum polemicile si galceava create pe marginea acestei fotografii. Dar, ramin la parerea mea: cui nu-i place sa nu se mai oboseasca sa se uite.

Fără foto Cristi Cuţurescu, Vineri, 5 Feb 2010, 20:15

Ei, da, m-am prins: asta este noul tip de alergie canikon la efectul Olympus:)

Livius Almajan Livius Almajan, Vineri, 5 Feb 2010, 21:50

Remarca mea cu Eurovisionul nu are nici o legatura cu poza asta, dar la momentul respectiv era pe primul loc. De altfel e o poza mai buna decat multe altele aprobate in Topul Alpinet. Ce vroiam sa spun eu cu Eurovisionul...e ca toata lumea stie cum se voteaza cantecele la concursul respectiv. Vecinii de stat si prietenii voteaza cu note bune. Adica de exemplu Romania ia note bune de la Moldova (vecinii care ne iubesc) si de la Spania (unde traiesc peste un milion de romani). Deci nu mai e vorba de calitatea melodiei ci aici intervine orgoliul de care se vorbeste cu drag si cel mai mult sub aceasta poza. Da Claudiu, daca primesti o nota proasta, vrei sa sti si de ce ai primit-o. Atat. Dar unii noteaza prost tot ce le sta in cale sa-si promoveze prietenii in fata. Sau poate au conturi duble cu care se ajuta singuri. Ma rog. E o tactica urata, iar notele proaste le dau de regula indivizi care nu dau nici un comentariu, nu au nici o poza postata si nu sti de unde sa-i iei. Aici ar trebui adminii sa intervina cumva, dar e un subiect care a mai fost discutat si de altii si nu s-a intamplat nimic. Si poate nici nu trebuie sa se intample nimic. E bine asa cum e...

Fără foto Septimiu Bizo, Vineri, 5 Feb 2010, 22:00

cind am postat poza nu stiam pe nimeni de pe alpinet, dar cu tot "circul" asta am ajuns sa-mi fac destul de multi prieteni, carora le multumesc pentru sfaturi si incurajari, care mi-au deschis ochii sa vad unde sunt si cine este in jurul meu

Claudiu Szabo Claudiu Szabo, Vineri, 5 Feb 2010, 22:44

Da, corect Livius, nu m-am prins, spre rusinea mea. Pe bune. Dar in noua lumina, prin care, acum, si eu vad topul ca un Eurovision:-P, ajung la concluzia ca facem parte din acesta (noi toti: care publicam, notam, comentam). De aici putem discuta la infinit, fie cu principii, fie cu exemple concrete; oricum nu vom ajunge la ”adevarul absolut”. Doar pot sa sper ca fiecare vom avea ceva de invatat...
si vorba aia: ”las' ca-mi vine si mie randu' ”.:-D

Livius Almajan Livius Almajan, Sâmbătă, 6 Feb 2010, 0:20

:-D:-D. Pai hai sa discutam la infinit Claudiu si speram sa ne ierte Septimiu ca profitam de poza lui:-D

Fără foto Septimiu Bizo, Sâmbătă, 6 Feb 2010, 8:24

studiind un pic mai profund alpinet-ul am observat ca se practica din plin "perierea" membrilor intre ei. fac remarca in special la adresa d-lui Viorel Ovidiu Oprea, cel mai caustic critic al meu, mare admirator al d-lui Matei, care pe linga calificativul "nu-mi place", singurul de altfel acordat si mentiunea ca poza "lasa de dorit". vreau sa spun ca la 40 si... de ani pe care ii am, dupa ce am tinut succesiv in mana de la smena, fed, zenit, practika, seagull citiva ani buni, nu pot sti ce inseamna exact arta sau tehnica fotografica si nu m-as arunca la comentarii foarte critice, lucru care (din pacate) se intimpla din partea unora nascuti in "epoca cardului de memorie".

vlad andrei mihaescu vlad andrei mihaescu, Sâmbătă, 6 Feb 2010, 11:28

Pentru d-nii Pontos, Rangu, Szabo, Izvoreanu - Nota pe care am dat-o se poate verifica. Fotografia respectiva nu o consider excelenta, dar imi place suficient ca sa nu o pot depuncta (cu calificativul "imi place")
Despre cuvintul mai dur folosit la adresa topului, ma refer strict nu la continutul topului (ar fi culmea, pentru ca sint destule fotografii deosebite, adaug mea culpa pentru ca nu am precizat asta de la inceput) ci la modalitatea de votare.
Referitor la "eurovision si concursurile de miss", raspunsul d-lui Almajan e mai mult decat elocvent si cum spunea dumnealui poate ca adminii ar putea face ceva, astfel si modul de votare s-ar putea perfectiona. Metafora de mai sus (cu eurovisionul) vrea sa sugereze si ca oricum ai da-o vor exista nemultumiti, si nu exista un sistem perfect de evaluare, dar sistemul de vot se poate ameliora - inca odata fac trimitere la raspunsul d-lui Almajan, foarte la obiect. Eu nu sint pus pe hartza si cine ma cunoaste poate sa confirme, iar discutiile, chiar si un pic mai aprinse, de multe ori aduc progres (poate inclusiv in modul de notare a fotografiilor, caci depre asta vorbim).
Si ca sa fac o gluma (subliniez gluma), ca prea e lumea incordata cateodata - Fotografiile mele sint cele mai tari....cu exceptia celor ale adminilor! Repet, ultimul paragraf a fost o gluma.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 15:46

In primul rand felicitari pentru varsta.
Multi ani inainte si cu cat multe locuri vazute.
Dupa cum am mai spus si mai sus:Nu te condamn pe tine Septimiu ca nu ai facut o imagine mai buna, chiar nu vreau sa crezi asta sub nici o forma. Ii condamn oarecum pe cei care au notat imaginea asta cu excelent si care cred ca nu mai stiu ce este aceea o imagine buna si care sa merite sa fie si sa urce in topul Alpinet.
Referitor la ce ai intrebat tu despre calitatea fotografiei.
Septimiu, calitatea unei fotografii nu consta numai intr-o expunere corecta. Sunt extrem de multe lucruri care pot face o fotografie sa fie mai de calitate.
Eu am invatat asa:
In primul rand cand faci o fotografie trebuie sa o si gandesti si sa o privesti in ansamblu dar si pe bucatele.
Unii dintre noi cand vedem ceva dragut punem aparatul la ochi si facem zeci de cadre fara ca sa mai gandim nitel. Spun asta pentru ca si mie mi sa intamplat cand eram la inceput. Nu imi este rusine sa recunosc deoarece cateodata invatam si din greseli. Cand ajungem(ajungeam) acasa si mai uitam pe imagini vedeam ca.....parca era altfel in acel moment... mie de ce...asa..nu mia iesit la fel.parca era altfel peisajul...si tot felul de intrebari.
Si atunci dupa ceva sfaturi am inceput sa gandesc inainte sa apas pe buton. Si incet incet imaginile au devenit mai bune. Trebuie sa gandesti imaginea inainte de a o face, sa te uiti ca daca ai merge cativa metri mai in stanga, dreapta si ai scoate ceva din cadru, ai incadra altfel, si inca alte zeci de lucruri pe care le-ai putea face ti-ar inbunatatii imaginile. Asta vreau sa spun si sa inteleaga multi...dar se pare ca facerea de bine este....stie toata lumea ce urmeaza.

Ca o fotografie sa primesca un calificativ de excelent, cum se intampla pe la concursurile de fotografie si sa castige eu locul I trebuie sa indeplineasca unele criterii:

1. Calitatea fotografiei:expunere, lumina, culoare, contrast, incadrare,
perspectiva, moment(care uneori poate insemna mult si poate fi decisiv in luare unor decizii de catre jurilul respectiv) locatie, poveste(pentru ca o imagine tre sa spuna ceva) estetica,
profunzime de camp, si nu mai stiu cate, ca sincer am uitat acum si nu mai imi aduc aminte acum, pe moment. Sigur am mai uitat unele lucruri. Imi cer iertare.

Tie sigur ti-a spus ceva in momentul cand ai facut imaginea asta.
Dar sa nu uiti ca tie intotdeauna iti va spune ceva, este emotia pe care o ai si datorita locatiei respective si eu stiu ce mai era in mintea ta?dar trebuie sa spuna ceva si mai departe, trebuie sa transmita acel ceva si celul care nu a fost acolo niciodata si care sta in fata unui monitor si priveste. Poate ramane mut cand v-a vedea o imagine buna, dar poate trece si usor peste ea doar vazand-o putin fara sa-i ramana in minte ceva de la imagine.
Si eu am imagini dragute pe alpinet. Si atat. Si stiu ca acele imagini nu vor spune nimic altcuiva, dar le-am pus doar pentru a arata locul respectiv.
Eu judec asa:Imi spune ceva?daca nu atunci ma uit la felul cum a fost facuta imaginea, este bine expusa, este ok incadrarea, compozitia, deranjeaza ceva la imaginea asta(un element care nu ar fi dat bine in cadru).
Eu nu am spus ca nu imi place imaginea.... Am spus ca este o imagine draguta si atat.... Nu am spus nimic rau de ea. Ti-am spus asta ca pe viitor sa te intrebi si tu, oare de ce omu ala sau cum vrei sa-mi spui, mi-a spus asta.
Si vad ca acest lucru pe unii ii irita foarte mult si sunt cam agresivi in loc sa stea si sa se gandeasca putin mai mult la consecinte, poate pe tine aceste comentarii negative in sufletul tau te-au pus pe ganduri si ti-au mai taiat din elanul si placerea de a mai posta imagini pe alpinet sau eu stiu pe ce site.
Eu unul am mai spus-o si o sa o mai spun ori de cate ori am ocazia. Nu dau sfaturi doar de a ma afla in treaba sau pentru ca nu am ce face. Dau sfaturi pentru ca imi place sa-mi impart experienta acumulata in timp si in dorinta de a ajuta cu acele sfaturi.
Numai bine si sper ca nu te-ai suparat pe mine pentru ca am iscat unele comentarii aprinse si m-am folosit oarecum de imaginea ta. Poate pe viitor ne intalnim pe vreo carare de munte. Chiar mi-ar place si nu port ranchiuna in nici un fel.nu sunt genul asta de om.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 15:53

Si inca ceva...ca sa nu creada lumea ca nu fac asta din placere. Mai demult dupa ceva vreme de cand am inceput sa postez imaginile wildlife pe alpinet mai multi oameni de aici m-au rugat si mau intrebat:De ce nu scri ceva despre fotografia wildlife poate sunt persoane care vor sa invete si nu au de invata sau nu au bani sa cumpere carti de pe net. Am spus ca fac acest lucru si l-am facut pe site-ul meu (www.outdoorphotography.ro) la categoria Review&Article. Daca doream sa nu spun nimic nu spuneam si tineam totul pentru mine.
Numai bine.

Ady Rangu Ady Rangu, Marţi, 9 Feb 2010, 15:55

Silviu, Alpinetul este in primul rand un site de munte. Ca a devenit intre timp un loc unde lumea expune fotografii cu si despre munte e o alta poveste. Majoritatea dintre noi nu suntem experti in fotografie si in consecinta nu notam doar valoarea tehnica a unei fotografii chiar daca avem totusi habar de unele reguli. Noi notam o fotografie per total cu tot ceea ce reprezinta ea si mai ales sentimentul pe care ni-l da la prima vedere.
Sunt multe site-uri de profesionisti in ale fotografiei sau profesionisti in devenire. Alpinetul (inca) nu se numara printre ele.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 20:19

@Ady.
Stiu ca este un site de munte dar in acelasi timp este si un site care include si partea fotografica. La lansarea Alpinetului ce s-a vrut de fapt de la Topul Alpinet?
In galerie pui imaginile obisnuite pe care le faci tu pe munte iar in sectiunea TOP pui ce crezi tu ca este mai bun si mai bine facut. Faptul ca sunt oameni care dau cateva sfaturi celui care a facut fotografia respectiva, cateodata fiind mai critici, vad ca supara pe unii foarte tare.
Daca am suparat pe cineva imi cer scuze dar eu dau sfaturi in dorinta de a invata si altii sa faca anumite lucruri si cateodata trebuie sa fi si critic, nu poti sa-i spui omului in fata ca totul este roz si frumos. Daca ii spui asa ceva o sa-i faci mai mult rau decat bine.
Atunci sa se desfinteze topul ca sa nu mai existe nici un loc unde poti da un sfat referitor la fotografie.
Nu poti sa pui in top o fotografie care nu are nimic special, nu surprinde o anumita atmosfera sau ceva inedit.
Topul trebuie sa fie cu totul aparte de galeria foto.
Eu cred ca aceasta sectiune a fost facuta pentru a pune imaginile cele mai bune, realizate ok si frumos si sa respecte anumite reguli. Intr-un timp se respecta foarte mult acest lucru si se dadeau note pe masura, obiective, se comentau in sens constructiv imaginile si se dadeau sfaturi bune pentru cei care postau acolo. Acum se noteaza aiurea, doar de dragul de a nota si de multe ori se dau note fara a se lasa un comentariu. Nu am spus ca Alpinetul este un site profi de fotografie dar poate unii oameni care expun aici se bucura si trebuie incurajati. Nu fiti egoisti.
O sa ma gandesc mai bine de acum incolo daca o sa mai expun pe aici si daca o sa mai dau sfaturi, cine vrea sa invete sa invete singur. Posibil sa ma retrag definitiv de pe acest site pt ca vad ca din ce in ce mai mult ca daca dai un sfat, fie el si critic faci rau.
Numai bine. La revedere.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 20:20

Pacat ca intr-un timp Alpinetul(topul foto) incepuse sa promita mult.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 20:23

Pacat,,, intr-un timp Alpinetul(topul foto) incepuse sa promita mult. Chiar promitea ceva bun si folositor.
(am uitat sa pun virgula si se inteleagea altceva.)

Fără foto Septimiu Bizo, Marţi, 9 Feb 2010, 20:35

am crezut ca alpinet-ul are ca scop principal partea legata de munte, cu experiente, cu sfaturi. dar cum in majoritatea cazurilor de mina montaniarzilor se mai lipeste si un aparat de fotografiat este normal ca fiecare din noi, sa surprindem cadre imagini (nu neaparat opere de arta fotografica) care sa le aratam si altora.
cred, personal ca pe site sint in majoritate oameni de munte, in procent superior, detasat, comparativ cu al celor care se doresc fotografi, probabil este motivul pentru care oamenii vad muntele din spatele imaginii si nu neaparat fineturi tehnice.

Ady Rangu Ady Rangu, Marţi, 9 Feb 2010, 21:23

Silviu, in comentariul meu m-am referit la ce ai spus in legatura cu cei care noteaza. Nu pot nota doar cei care au cunostinte de fotografie peste medie. De aici si notele uneori cel putin ciudate care apar din cand in cand.
Personal admir foarte mult munca ta si apreciez faptul ca vrei sa dai sfaturi utile. Am si precizat intr-un comentariu anterior ca genul asta de justificari ale notelor ar trebui sa le dam toti. Problema e ca in ultimul timp am vazut comentarii de-ale tale la foarte multe fotografii din Top si de multe ori sunt destul de... "acide" sa zicem. Lucrul asta are darul sa irite unele persoane si la fel poate fi interpretat gresit avand in vedere faptul ca si tu ai fotografii in Top. Unii pot ajunge foarte usor la concluzia ca vrei sa discreditezi alte fotografii pentru a ajunge ale tale mai sus:-) Crede-ma ca nu e paranoia mea:-) Am mai discutat si cu alti membrii Alpinet.
Se pare ca iarasi m-am intins la "vorba". Concluzia mea ar fi ca cei care posteaza imagini in Top ar trebui sa fie mult mai critici cu ei insisi. Eu unul sunt.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 21:34

Are ca scop principal partea legata de munte, cu experiente, cu sfaturi, de orice fel.
Ai spus bine sfaturi.
Sfaturi pe care le dai cu placere unui om care ar fi putut face ceva mai mult decat a facut.(aici fiind vorba de fotografie)
Si eu sunt om de munte si merg pe munte de cate ori am ocazia. Cei drept mai rar pentru ca serviciul imi ocupa mult timp. Iar daca este sa car aparatul cu mine o fac pentru ca imi place si nu o fac cu gandul ca:Io sunt ala profi si io tre sa le fac numai pe alea bune. Si eu am imagini banale si recunosc asta.
Faptul ca stiu mai multa fotografie decat alti este alta mancare de peste dupa cum spune romanul. Dar dupa cum am mai spus, am observat acest lucru(ce se intampla cu notarea imaginilor) si sincer pe mine unul m-a deranjat si am avut curajul sa o spun asa cum au spus-o mai multi dupa aceea. Legat de sfaturi.....nu mai spun nimic ca mi-am racit gura degeaba.
Asta este. Pacat ca se intampla asta si daca ne aducem bine aminte cu toti, ma refer si la cei mai vechi de pe aici, se formase un grup, o mana de oameni care apreciau si o fotografie de calitate care aspira spre a fi cea mai buna din Topul Foto Alpinet. Ca asa scrie acolo sus si se intelege ca fiind cele mai bune fotografii realizate iar prin realizare se intelege tot. Pacat ca incet incet se duce de rapa Topul Alpinet. Dupa mine topul alpinet merita foarte mult deoarece este singurul care inca mai promite ceva prin fotografiile cele mai bune postate acolo si realizate de membri. Nu ar fi frumos sa se vorbeasca despre Alpinet.org ca detine datorita membrilor lui cea mai frumoasa, valoroasa si buna galerie de imagine montana. Este singurul si ar fi pacat sa dispara. Eu unul am incercat sa fac asta, sa fiu foarte selectiv cu mine si sa postez imagini putine dar bune. Si nu sunt singurul care face asta. Imi era foarte usor sa postez zeci de imagini facute pe munte dar, de ce?Postez doua, trei dar alea merita cel mai mult. Numai bine.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 21:50

@Ady. Nici o secunda nu mi-a trecut prin cap sa fac asa ceva si nici nu voi face. Nu as putea sa discreditez munca altcuiva in cazul de fata, fotografia altcuiva, pentru a ajunge eu in Top, sau imaginile mele. Nu, si in nici un caz. Respect foarte mult munca oricui pentru ca stiu cum se face.
Sunt uneori"acide" comentariile mele, recunosc, dar in acest fel incerc sai fac pe cei care posteaza sa fie mai selectivi cu ei insusi si au mai fost asa pentru ca am observat ca se noteaza, cum se noteaza. O sa fiu pe viitor mai bland, poate ajuta mai mult, desi nu cred. Daca nu-i spui omului verde-n fata nu-l ajuti.
Intradevar tre sa-i spui si sa-i argumentezi de ce ii spui verde-n fata si eu cred ca am argumentat de ce le-am spus asa ceva.

"Cei care posteaza imagini in Top ar trebui sa fie mult mai critici cu ei insisi"
Ai spus bine ce ai spus, dar sa te si "auda"
La fel ca si tine si eu sunt foarte critic cu mine insumi.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 22:05

Ca sa nu mai existe nici un dubiu in aceasta privinta am sa postez de acum incolo numai in galerie. Eu nu am postat niciodata pe Alpinet pentru note. Numai bine Ady.

Fără foto Septimiu Bizo, Marţi, 9 Feb 2010, 22:09

eu cred ca fiecare dintre noi vrea sa dea din el ce este mai bun.

Fără foto Septimiu Bizo, Marţi, 9 Feb 2010, 22:11

eu personal, cind am postat aceasta prima fotografie a mea pe "top", am ales din vreo 7000 (sapte mii) de cadre, cred am fost suficient de critic, asta mi s-a parut mie ok pentru un site de munte si fotografie montana. si faptul ca a urcat in citeva zile sus a fost o problema?

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 9 Feb 2010, 22:20

Faptul ca a urcat sus in cateva zile nu a fost o problema. Cel putin NU din partea mea si dandu-ti un comentariu mai "acid"la imaginea ta a iscat oarece probleme prin faptul ca unii cred ca vreau sa discreditez munca lor prin faptul ca si eu expun in Topul Alpinetsi ca imaginile lor sa coboare iar ale mele sa urce mai sus. Sub nici cea mai mica forma Nu am sa fac asta niciodata. Asa cum am mai spus ai sus, sa fiu pe viitor mai bland, poate ajuta mai mult, desi nu cred, dar totusi o sa incerc. Sa vedem ce o sa iasa. Numai bine Septimiu.

Claudiu Szabo Claudiu Szabo, Miercuri, 10 Feb 2010, 8:33

:-D ”Suficient de critic” nu se pune de data asta Septimiu, doar daca nu ai ales aceasta imagine din 7000 de imagini cu aceelasi P. N. Torres del Paine... ceea ce am vazut in postarile ulterioare.:-D

Claudiu Szabo Claudiu Szabo, Miercuri, 10 Feb 2010, 9:20

Pornind de la ideea ca nu e top doar de dragul topului, Silviu bine zice. Cea mai frecventa deturnare a notarii este data de locul inedit sau performanta alpinistica, in detrimentul valorii estetice a imaginii. O notare normala (fara platit de politze sau la bascalie) este modul de apreciere a privitorului spre acea imagine. E ceea ce el intelege/ apreciaza/ remarca la acea imagine, or asta... difera, difera, difera. In acea notare e deja parerea lui, nici nu ar mai trebui cerute explicatii suplimentare. Cum apreciaza autorul nota, e alta poveste. Cum sa se schimbe sistemul de notare e alta poveste (si veche pe de-asupra).
P. S. Eu public doar in Top.:-D

Fără foto Paul Airinei, Miercuri, 10 Feb 2010, 10:00

Cui?
De-ai scos pe uscat abia un scrum
Şi-au tunat o mie de păstăi cam seci
Lasă-n seamă gol, fereşte drum
Într-o teacă înflorită ai să te îneci.:-P

Marcel Neag Marcel Neag, Miercuri, 10 Feb 2010, 12:47

Septimiu a facut o "treaba buna", incadrare, mai multe planuri... Dar datorita faptului ca se abuzeaza de calificativul excelent, nu pot sa dau acestei fotografii calificativul "imi place" in momentul in care alte fotografii mai slabe au calificativ "excelent"
"Keep going"

Ar trebui, de exemplu, calificatvele "excelent" sa se dea doar cu o argumentare.

Asemanarea cu Eurovisionul e buna, si si observatiile cu cumetrii, orgolii.. care din pacate nu sunt prezente doar aici, ci si pe alte siteuri foto, chiar si in unele concursuri nationale

Fără foto Silviu Matei, Miercuri, 10 Feb 2010, 13:07

Da, o idee buna Marcel. Calificativul "excelent" ar trebui sa se dea doar cu o argumentare strict la fotografia respectiva, nu argumentari de genul imi place ca ai fost acolo si iti dau excelent. Spune de ce iti place imaginea respectiva, ce ar fi fost mai bun de facut in situatia respectiva...etc...etc...lumina, compozitie....si multe altele. Numai bine.

Fără foto Silviu Matei, Miercuri, 10 Feb 2010, 13:11

Pentru asta oamenii ar trebui sa mai si gandeasca si sa nu mai noteze doar de dragul de a nota, probabil din obisnuinta si probabil din simplul fapt ca il cunoaste pe cel care a facut fotografia, sau au fost in tura impreuna.

Fără foto Dan Loghin, Miercuri, 10 Feb 2010, 13:44

Pai si-atunci cum facem?
E mai buna o poza decit alta in functie de continut, lumina, incadrare, locatie, subiect, priveliste, titlu, descriere, comentarii, alte margelutze? Ok - chestiune subiectiva.
In urma unor astfel de discutii eu unul am ajuns sa notez "excelent" numai pentru pozele care imi plac mult. In rest nici macar nu (mai) notez.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Miercuri, 10 Feb 2010, 14:53

Paul, daca nici aici nu te poti abtine cu versurile tale care n-au nicio treaba cu discutia, cu fotografia, cu Alpinetul, cu tot ceea ce inseamna pagina asta de internet... inseamna ca esti o cauza pierduta...

Marcel Neag Marcel Neag, Miercuri, 10 Feb 2010, 19:29

Ar trebui utilizate toate calificatvele, si eventual cand se vede o notare pe baza "cumetrie" sa se deie o nota slaba fotografiei de dezaprobare a acestor "practici", specificandu-se eventual: "nu-mi plac lingai-cumetrii"

Livius Almajan Livius Almajan, Joi, 11 Feb 2010, 13:03

Poza asta are sanse sa intre in istoria Alpinetului:-D

Fără foto Septimiu Bizo, Joi, 11 Feb 2010, 13:54

da, despre cum romanii isca circ din orice!!!

Fără foto Silviu Matei, Joi, 11 Feb 2010, 17:30

Eu nu am vrut sa isc nici un circ, am vrut doar sa evidentiez niste lucruri pe care multi dintre noi se fac ca nu le vad sau nu le pasa.
Dupa cum am mai spus,,,,, Pacat.

Fără foto Septimiu Bizo, Joi, 11 Feb 2010, 19:06

nu am facut referire la nimeni, nu ma asteptam sa se porneasca asemenea polemici, orice discutie este constructiva, am cunoscut o gramada de oameni de pe site, nu am cu nimeni nimic, deci nici cu Silviu. repet, singura chestie care m-a dezamagit profund, a fost comentariul lui Viorel Ovidiu Oprea, care chiar nu cred ca are competenta de a comenta.

Viorel Ovidiu Oprea Viorel Ovidiu Oprea, Vineri, 12 Feb 2010, 9:55

Septimiu. Nici eu nu am cu nimeni nimic. Aici comentam pe marginea unei poze si atat. Nu inteleg de ce o iei ca pe ceva personal. Sunt cateva aspecte care mie nu imi plac la poza asta. Nu am zis niciodata ca nu ar merita sa fie in top. Sunt multe fotografii mai slabe decat a ta. Ti-am vazut intreaga serie pe un alt site foto si ai acolo cateva fotografii foarte bune, care mi-au placut mult mai mult decat aceasta. Eu zic ca ar merita sa le pui si pe Alpinet. Dar asta e alegerea ta.
Referitor la Topul foto Alpinet.....pentru mine reprezinta o selectie a celor mai bune fotografii; un loc unde se noteaza si se comenteaza calitatea unei fotografii nu doar d.p.d.v al frumusetii acelui loc ci si d.p.d.v al incadrarii, compozitiei, expunerii, mesajului transmis, etc.
Imi pare rau ca nu s-a inteles de la inceput ce am vrut sa zic si s-a iscat toata aceasta discutie interminabila. Poate nu am fost eu destul de clar. Imi cer scuze.
Eu zic sa punem capat acestei discutii pentru ca sincer nu ii vad rostul. Si te rog Septimiu....suntem pe un site unde discutam pe marginea unor fotografii. Hai sa ne limitam la acest lucru si sa nu deviem spre atacuri personale cum ai facut mai sus. Tine de bun simt.

Fără foto Mitz D, Vineri, 12 Feb 2010, 13:12

Mai expertilor, poza asta e frumoasa. O fi ea cu copacei prea inalti(Septimiu, puteai sa ii rupi creanga aia din varf, ca sa incapa:D) si altele DAAAAr sa nu uitam un lucru, dupa cum bine imi pomenea SIlviu Matei pe mail," conteaza cine este in spatele aparatului" aidca, spunem noi, un turist in treacat, dornic sa ne arate si noua, cat mai frumos, pe unde a fost, sau un fotograf ajuns acolo pentru a face CAPODOPERE.
DIn pacate, zeii fotografiei outdoor isi fac din pasiunea si meseria pe care bine si-o cunosc, nu contesta nimeni asta, niste superbi ochelari. DE CAL.
(sau sa le zicem PROCUSTieni), cand vine vorba de acest TOP.
E, greaseala este ca aici nu poti sa transezi imaginile doar dupa regulile fotografiei fara a tine cont si de PROFILUL Alpinetului.
Adica aici conteaza si ce ai fotografiat, nene!
SI in ce conditii, si cum si cat te batea vantul in dos, cat era de ger, cat de obosit erai.
Intr-un tarziu, poate celebra " se putea incadra si mai bine" care a generat dezbateri sterile pe acest site, se va transforma in " uite cum am fost si eu si am incadrat, oare nu e mai bine?"
Puneti mana si mergeti la munte.

Marcel Neag Marcel Neag, Vineri, 12 Feb 2010, 13:43

Apropo de de cumetrii/ orgolii:
urmatoarea poza mi-a fost respinsa la aprobare pe motiv ca: "nu e de top!."
http://www.flickr.com/photos/34545131@N04/4351189974/
astept si parerea voastra

Radu Ponta Radu Ponta, Vineri, 12 Feb 2010, 15:41

Stimati amatori de lucruri slabe, propun un concurs intitulat "Cel mai prost comentariu", premiat cu kick, ban si stergerea memoriei.
Va urez multe succesuri.

Romeo Cretu Romeo Cretu, Sâmbătă, 13 Feb 2010, 20:27

Eu eram aproape convins ca exista o "conjuratie" a tacerii, o conspiratie a acelor complect necunoscuti care apar din neant si-ti descalifica poza fara nici -un preaviz.
Ei acu', spre marea mea surprindere vad ca exista si una a celor care noteaza cu calificativul excelent. RUSINICA!!!:-D
Ioi, trebuie sa ma autodemasc si sa-mi fac mea culpa(dar nu prea mult, ca-i inutil), si sa recunosc ca si eu dau cu excelentu' in stanga si-n dreapta si asta fara sa pun pe poza grila cu:incadrare, tehnica, viziune, si numai p' aia cu impact. Asta e!
Si chiar nu-mi place sa mi se spuna cum sa votez, parca am fi in luna decembrie a anului trecut, mai urmeaza sa intrebam omul, ce-ai cautat in Chile? ai fost cumva la mogul?:-D
In alta ordine de idei, daca o poza inscrisa in Top, a trecut de admini care-i problema?daca place va fi in primele randuri iar daca-i "petarda"(precum ultimele doo ale mele) va sta in in coada, care-i destul de lunga.
Domnu' Silviu, sincer ai fi mult mai credibil daca, gratuit si voluntar, cunostintele matale le-ai posta pe Alpinet undeva in meniul saitului, atunci si noi astia mai novice am merge la orkshopuri cu lectia invatata si nu ne-am mai pune in pielea lui....x ori y. Sper sa nu-mi fie cu suparare!

Bella Ana Bella Ana, Duminică, 14 Feb 2010, 0:45

Lago Pehoe? Eu i-as zice Logopeea.(Particip la concursul "Cel mai prost comentariu") Sper sa castig:-)

Fără foto Silviu Matei, Duminică, 14 Feb 2010, 14:01

@Romeo Cretu.
Credibil sau nu, gratuit si voluntar.....asa am si facut, pana acum. Nu pot posta undeva in meniul site-ului lectii despre fotografie pentru ca nu este site-ul meu si nici nu vreau sa fac acest lucru in acest fel. Il fac voluntar si gratuit la o imagine care putea sa promita mai mult daca era putin mai gandita inainte ca fotograful sa fi apasat pe buton. Si cred ca am fost destul de sincer cand a spus cate ceva la o imagine si am facut-o fara a aduce nici o atingere urata la adresa fotografului.(un exemplu este mai sus si nu-i frumos sa ne adresam astfel de cuvinte ironice.)
Asta este, Topul Alpinet v-a deveni ceva banal......unde oamenii isi vor adresa numai cuvinte ironice.
Si eu nu m-am legat de Septimiu ca nu a facut o imagine mai buna. M-am legat de cu totul altceva care a devenit din ce in ce mai vizibil.
Asta o sa fie ultimul meu comentariu pe acest site. Numai bine si mult succes tuturor.

Fără foto Silviu Matei, Duminică, 14 Feb 2010, 14:03

Imi pare rau Septimiu ca m-am folosit oarecum de imaginea ta pentru a spune cate ceva si a evidentia anumite practici. Numai bine Septimiu.

Daniela Ursu Daniela Ursu, Duminică, 14 Feb 2010, 15:15

Domnule Silviu, eu nu vreau să fie ultimile dvs. comentarii de pe acest site.

Fără foto Cristi Cuţurescu, Duminică, 14 Feb 2010, 19:48

Silviu, imi pare oarecum pripita si nefireasca decizia ta, mai ales ca deja ai subliniat, "Stiu ca o sa fiu injurat de multi de pe aici pentru ce am spus." Prin urmare, te asteptai la o reactie care nu era tocmai in asentimentul tau si totusi te-ai lasat influentat de ea.
Nu stiu daca este bine ales ex. urmator, dar, sa zicem: cum ti s-ar parea daca toti profesorii ar renunta sa mai predea doar pentru ca atitudinea unor elevi nu coresponde cu ideea lor despre comunicare si intelegere. Da, poti intalni si oameni ironici, nu ai cum sa-i eviti. Spui ce ai de spus si se vor gasi mireni care mai tarziu iti vor multumi pentru sfaturi, iar daca nu, te detasezi cu gandul curat ca ai vrut sa ajuti. Dar, te asigur, daca doi oameni dintr-o suta vor aprecia sfaturile tale, eu zic ca efortul tau nu a fost in zadar.

Hai, Silviu, incearca un vin sec si intelege ca sunt oameni care-ti apreciaza totusi activitatea. La urma urmei, aici suntem toti prieteni ai naturii, chiar daca fiecare o vedem cu alti "ochi"! Fie ei si de fotograf!

Romeo Cretu Romeo Cretu, Luni, 15 Feb 2010, 7:16

Silviu, sincer, imi pare rau de decizia ta si sper sa revii asupra ei. E nevoie de tine si recenziile tale din mai multe motive. Uite un articol fain cu un coleg de-al tau care merita citit:http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=313&cmd=articol&id=12471

Fără foto Adrian Rosca, Luni, 15 Feb 2010, 12:45

@Marcel Neag: am vazut poza de la linkul de mai sus si hmm, nu prea e de top. Parerea mea, desigur:-)

Radu Ponta Radu Ponta, Luni, 15 Feb 2010, 14:09

Miercuri.17.02.2010, la sediul central alpinet (adresa exacta http://alpinet.org/) va avea loc festivitatea de premiere a concursului "Cel mai prost comentariu"2010, editia 1
Premiile vor fi surpriza.

Iulius Carebia Iulius Carebia, Luni, 15 Feb 2010, 14:54

Se pare ca vor fi multi participanti, drept pt. care am propus inca un concurs, intitulat "Cel mai prost titlu"2010, in special pt. cei in pana de inspiratie!:-)
Iar premiile, ca la Fotogeografica!:-P

Serban Leoca Serban Leoca, Luni, 15 Feb 2010, 16:50

M-as inscrie la concursul "Cel mai prost comentariu"2010 cu
"Meridionalii nu se vad din Scarita" de la http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_96814.html
Mai am si altele, dar ma multumesc deocamdata cu un singur loc I. Va multumesc.

Fără foto Raluca Raluca, Marţi, 16 Feb 2010, 0:45

Am dat "Excelent" pt ca mi-a placut poza ca om de munte. Si am notat poza facuta de un om de munte plecat in capatul celalalt al lumii pt a face trasee, nu pentru a face poze. Si atata timp cat acest site se va numi ALPINET, voi continua sa notez pozele oamenilor de munte, nu ale fotografilor (semi) profesionisti.
In ultimul timp constat cu oaresce durere in suflet ca acest site nu mai "apartine" oamenilor de munte. Deja avem numai experti care se bat in "scule" care mai de care mai scumpe si mai grele, care merg LA munte, nu PE munte. Si singurul lor scop e sa isi posteze apoi "capodoperele" aici si astepte laude sau sa critice din varful limbii. Probabil ca pe un site de fotografie nu ar avea curaj sa comenteze atat pt ca stiu ca acolo s-ar gasi destui sa le faca praf argumentele.
Pentru cei care fac in primul rand munte, toata stima si tot respectul. Voi continua sa va admir pozele si efortul facut pentru realizarea lor, asa cum fac de 10 ani incoace.
Pentru cei de genul Dlui Matei, care indrazneste sa spuna ca 11 Kg in plus in bagaj nu reprezinta mult, nu pot sa spun decat atat: BLEAH..... Probabil ca in viata lui nu a facut o tura adevarata pe munte.
Poteci senine tuturor!

Fără foto Adrian Rosca, Marţi, 16 Feb 2010, 1:25

"Ii condamn oarecum pe cei care au notat imaginea asta cu excelent. Se pare ca multi nu mai stiu sa noteze o imagine"

Ce tampenie! Parca in tara asta libertatea de constiinta este garantata. Inclusiv cea de a da o nota.:-?:-?:-?

Livius Almajan Livius Almajan, Marţi, 16 Feb 2010, 2:30

Raluca!!! In cazul asta... BLEAH inseamna...un cartus unuia care nu-l merita. Silviu Matei este un FOTOGRAF! Vad ca traiesti in Elvetia si nu-ti trebuie decat un mobil de 5 MP ca sa tragi un Matterhorn si o tastatura ca sa denigrezi un artist. Imi pare rau... Desi nu am nimic cu poza asta...ma alatur lui Silviu Matei...care(Ponta..astept comentariul tau) nu are numai 11 kile de bagaj pe care sa-l posteze pe Alpinet sa-l vezi tu Raluca. Si daca Ponta ma contrazice...ii dau un zece pe barca! Am sa fac o poza cu o creanga...care mi se rupe...si Ponta o va lipi la loc, iar Raluca o va nota cu Excelent...ca sa nu zic, ca in prealabil adminii au aprobat-o deja. Ma alatur lui Silviu! Si daca vreti Top...faceti-l top...adminilor.

Radu Ponta Radu Ponta, Marţi, 16 Feb 2010, 10:57

Livius, din pacate, totul s-a terminat, au cashtigat uoaminii de munte,(fotografii au perdut, trebuie sa fim uniti)....iar Raluca e singurul om din lume in fatza caruia am sa las capu plecat si o sa spun:"Trebuie sa plec acasa acum."
Ne vedem la serbare.

PS: cu zecele pe barca cum ramane?

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Marţi, 16 Feb 2010, 11:15

Raluca, nu e bine sa judeci omul dupa kilogramele de echipament, atata timp cat nu-l cunosti personal...
Iti garantez eu ca Silviu a fost PE munte si nu LA munte, in locuri pe care nici nu le banuiesti, si daca nu vorbeste despre acele locuri o face doar pentru a proteja minunatiile alea ale naturii (fauna) de pradatori (oameni).

Intotdeauna ne este usor sa jignim un om, dar pe urma nu ne gandim cat de greu ne va fi sa cerem scuze (unii nu o fac niciodata).

Fără foto Raluca Raluca, Marţi, 16 Feb 2010, 14:57

http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_96796.html
Dl Matei ii desconsidera pe toti si considera ca 11 kg de echipament foto nu reprezinta o problema. In ultimul timp bag de seama ca nimeni nu mai e bun in fata Domniei sale, la toti are ceva de criticat. Curiozitatea mea e cu ce a gresit Dl Bizo incat sa fie judecat atat de aspru?!?
Si Dle Almajan, nu stau in Elvetia, am strans bani din greu pentru tura aia, si am preferat sa bag bani in echipamentul de munte, nu in cel foto. Niciun moment nu m-am gandit sa car in plus echipament foto, era ultimul lucru la care ma gandeam. Si nici nu o duc asa stralucit cu banii incat sa imi permit sa plec cu doua bluze profi si restul sa iau de acolo. Presupun ca inca mai sunt multi ca mine, care pleaca cu bani putini doar pentru a vedea fumusetile locului. Si am crezut ca ideea era sa ne impartasim apoi bucuria momentului, dar deh, ce stiu eu.
Bag de seama ca daca nu am studii in domeniu si un aparat profi, nu am dreptul sa mai deschid gura pe acest site. Imi cer mii de scuze ca am indraznit sa contrazic mai marii colistasi. Eu zic sa incepeti sa alegeti membrii pe spranceana, eventual si cu un dosar strajnic inainte.
Oricum, felicitari Dl Bizo pentru tura si pentru poze!

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Marţi, 16 Feb 2010, 15:29

Raluca nu cred ca ti-a zis cineva pe site-ul asta sa tii gura inchisa.
Singura crezi asta. Site-ul asta nu este echivalent cu "top-ul foto". Site-ul asta ara galerie foto, articole, ghid montan, date GPS, stiri, etc.
Top-ul foto e o mica parte din ele si are menirea de a fi top. In sensul de "top" al cuvantului, asa cum se traduce el din engleza.
Utilizatorii care-si posteaza fotografiile in top trebuie sa inteleaga ca e vorba de un top foto si nu de o galerie si notele si criticile se dau pe criterii foto si nu pe criterii geografice. Pentru "criterii geografice" poti naviga linistita galeria foto unde sa spui la comentarii "excelent, banal, imi place" sau ce vrei tu fara sa te traga careva de maneca pentru ca fotografia este sau nu buna din punct de vedere tehnic.

Daca tu nu vrei sa cari echipament foto, este alegerea ta. Dar asta nu-ti dreptul sa judeci in sens gresit (jignesti) un om care are nu doar ca pasiune fotografia, ci si ca meserie. Si care intamplator merge si PE munte si nu LA munte.

Dupa cum ti-am spus site-ul e mare si diversificat.
N-o sa-si schimbe top-ul foto menirea doar pentru ca unii nu-s permit echipamente foto, ca nu se duc pe munte sa care echipament foto si pentru ca nu-si permit sa umble prin toata lumea.
Ce-ar fi sa dau nota excelent la o fotografie NEAGRA, doar pentru ca am facut-o pe Everest, dar am uitat sa scot capacul de la aparatul foto?

Top-ul foto e TOP si nu GALERIE. Si nici invitatie la destinatii turistice.

Personal mi-as dori sa vad activitatea membrilor Alpinet la fel de dinamica si in alte sectiuni ale site-ului nu doar in top-ul foto. Pe cand o polemica despre nu stiu ce traseu alpin sau nu stiu ce track GPS?
Altfel ce sa inteleg? Ca toti iubiti muntele, va place pe munte dar produceti flame-uri, orgolii si jigniri doar in top-ul foto.

E ca si cum, mie, care nu le am cu sportul numit ski fond, mi s-ar spune ca mi se inchide gura pe Eurosport si mi se interzice accesul acolo, cand linistit pot sa ma uit la fotbal, baschet, handbal, si alte zeci de sport-uri. Iarta-mi declaratia deplasata, dar e la fel de deplasata ca si comentariul tau ca "ti se inchide gura pe Alpinet" doar ca nu ai 11 kile de echipament foto in rucsac.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 16 Feb 2010, 15:55

Buna Raluca. Eu nu l-am condamnat pe Septimiu ca nu a facut o imagine mai buna, citeste mai cu atentie,

(Felicitari pentru ca ai ajuns intr-un asemenea loc.
Si eu ma tin de ceva vreme sa ajung acolo dar timpul ma tine in loc. Si iar fara suparare la imaginea ta, sincer este o imaginea destul de draguta dar atat. Nu te condamn pe tine Septimiu ca nu ai facut o imagine mai buna, chiar nu vreau sa crezi asta. Ii condamn oarecum pe cei care au notat imaginea asta cu excelent. Se pare ca multi nu mai stiu sa noteze o imagine iar acest lucru o sa se transforme incet incet in ceva care nu o sa fie placut pentru nimeni. Stiu ca o sa fiu injurat de multi de pe aici pentru ce am spus. Numai bine si scuze inca o data ca ma folosesc de imaginea ta pentru a spune niste lucruri neplacute.)

Asta i-am spus eu lui Septimiu si am condamnat felul in care se face notarea, ca nu mai stiu sa noteze o imagine corect. Este o mica, mare diferenta.

Sa sti ca cele 11 kg de echipament nu le iau dupa mine in fiecare tura. Daca citeai mai bine ce am scris acolo iti dadeai seama. Tot ce am enumerat acolo am spus ca o sa le iau cu mine in Patagonia pentru ca o sa stau ceva vreme.
Cand plec prin munti la pozat iau cu mine o camera foto, un teleu, si un wide, eventual si un monopied) apoi sac de dormit, cort, mancare, apa.
Tu crezi ca imaginile postate de mine pe alpinet sunt facute din balcon. Poate or sta mai nou caprele negre prin balcon si io nu stiu, ciufii si huhurezii pe sarma de rufe, iar rasul sta in parcul Herastrau. O sa dau o tura pe acolo, sa vad, poate s-or fi mutat...la oras.
Am investit bani intr-o asa aparatura tocmai ca imi place muntele si dupa cum se vede am mers si merg foarte mult pe munte. Ca nu postez zeci de poze pe luna pe alpinet....iar este ceva ce nu o sa fac niciodata. Prefer sa postez una-doua tre-cinci la doua luni-la trei luni dar alea sunt intradevar de postat pe undeva si de aratat. Cui....?...unora care nu stiu sa inteleaga ce este ala un sfat bun.
Si nu am foarte mult timp liber pt ca mai si lucrez in weekend-uri.
Ca nu spun pe site pe unde umblu este alta treaba. Ma feresc ca fac acest lucru si de teama multora la care daca le-as da detalii pe unde merg instant s-ar duce si ei. Poate vad si ei ceva.
Ma duc prin locuri pe unde nu este poteca turistica sau traseu marcat, niciodata nu merg pe trasee, pt ca pe trasee nu vezi mare lucru. Macar sa mergi tu sau alti cateva ore bune(8-10 ore), numai urcus la 40-45 grade, numai prin padure fara nici un bagaj. Atunci o sa mai stam de vorba. Si sa mai trebuiasca sa ajungi si pe la o anumita ora pentru ca daca nu stiai animalele ca si oamenii au anumite tabieturi iar tu simplu privitor trebuie sa sti cum sa ajungi in zona, teafar si pe picioare iar dupa ce ai ajuns trebuie sa sti ce sa faci in locul respectiv, adica sa nu trancanesti la telefon juma de ora, sa nu fumezi, sa nu folosesti parfum, sa nu stai juma de ora pana iti rascolesti prin tot bagajul dupa ceva, tre sa te uiti cum este zona si daca este ok sau nu sa pui un cort, fie el si de camuflaj.......sunt multe de povestit si nu am timp acum. Nu stau sa dau lectii de fotografie wildlife pe alpinet. Am scris candva ceva iar cei care vor sa citeasca mai multe pot citi aceste lucruri pe site-ul meu.
Si daca te uitai mai bine pe alpinet dupa fotografiile mele ai fi vazut ca am umblat destul de mult pe munti.
Referitor la bani sa sti ca nu dispun de asa de multi. Am un salariu de 2200 lei/luna plus cate un ciubuc de ici colo, pt ca niciodata nu strica un ban in plus.

Tu ai idee cat de braconeaza la noi in tara?Multi dintre voi habar nu aveti.
DACA unii locuitori ai acestei tari erau mai cu bun simt si nu se ocupau si cu braconajul poate as mai fi dat detalii despre locurile pe unde merg, dar si atunci as fi facut-o cu o oarecare retinere. Nu dau detalii pt ca imi este teama ca intr-o zi se duce cineva pe acolo si strica locurile in care animalele salbatice au cat de cat putina liniste si nu sunt fugarite de anumite animale cu doua picioare pt ca altfel nu le pot spune. Acum sper ca te-am lamurit in privinta unor lucruri.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 16 Feb 2010, 16:10

Am sa imprumut o data un GPS si o sa postez un traseu facut intr-o astfel de tura ca sa nu mai spui Raluca ca nu merg pe munte. As fi curios daca l-ai face si tu?Singura. Pt ca eu de cele mai multe ori ma duc singur, singurel. Daca doamne fereste mi se intampla ceva cred ca nici salvamontul nu o sa ma gaseasca.

Fără foto Septimiu Bizo, Marţi, 16 Feb 2010, 16:17

singura mea teama cind merg pe urmele animalelor este omul cu pusca. mi-e teama sa nu ma confunde cu vreun animal, sfat care il dau si altora ce fac acelasi lucru.

Fără foto Silviu Matei, Marţi, 16 Feb 2010, 16:41

Da, asta este cel mai nasol lucru care ar putea sa se intample si sunt constient de asa ceva. Asta este, spaga mea daca ar fi sa se intample vreodata.

Daniela Ursu Daniela Ursu, Marţi, 16 Feb 2010, 18:56

Raluca,
Septimiu - pentru foto “Puiul”,

Suntem nebuni de legat, eu - că mi s-a mai spus asta pe Alpinet, noi, o parte din noi care iubim muntele altfel şi care vedem (şi) altceva într-o fotografie. Mai mult, uneori suntem înconjuraţi de 'oameni normali' care la auzul unor veşti cum că o cunoştinţă de-a noastră a avut parte de un eveniment nefericit pe munte ne răspunde "Aşa-i treb’e şi mai rău, cine naiba l-a pus să!". Dar continuăm: să mergem NU LA munte, ci PE munte şi mai ales 'ÎN MUNTE'.
Turele solitare sau, mă rog, în care mai eşti însoţit doar de o persoană şi nu numai de 10 kg de scule, pe trasee nemarcate şi neştiute, nu sunt numai ture adevărate şi fooarte frumoooase, ci şi Periculos de Frumoase! Te-ntorci de-acolo şi-ţi postezi 'capodoperele' aici – aşa ca mine –
http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_80863.html
Şi-n urma ta mai vin alţii, la un grătar ş-apoi-şi-ncarcă pozele pe alte web albums. Nu aştepti laude, e normal - imaginea e înscrisă la ’Documentare’, dar nici nu te desconsideră nimeni din pricina defectelor tehnice, în ciuda criticilor legate de lungimea descrierilor şi a comentariilor.
Am înţeles ce înseamnă pentru tine o tura adevărată pe munte. Imaginează-ţi ce înseamnă pentru noi o tura adevărată 'ÎN' munte. Da, nu vorbeşti la telefon - oricum nu ai semnal. Şi nu vorbeşti nici partenerul de tură - că nu-l ai sau dacă-l ai. Faci fotografii, te documentezi sau cercetezi - după cum ţi-e scopul. Te-atrage-n stânga un luminiş şi vrei să vezi ce e şi-acolo şi când te întorci după o oră jumate vezi că în locul din care-ai plecat, în urma ta cineva 'a plantat nişte metode de atragere a animalelor' şi puteai să juri că erai singur… Şi nu mănânci. Nici pauză de tufiş nu iei, că în tufiş vei da cu siguranţă peste ceva. Cauţi prin hăţişuri un loc de cort, mai numeri stelele, vorbeşti cu luna-n gând… Şi pe la ora unu jumătate, două, noaptea auzi un zgomot de motor, dar ştii că hăt încolo e un drum forestier… Vezi doar lumini de faruri, apoi ele se sting. Mai vezi sclipiri de la frontale sau lanterne, auzi şi voci şi le distingi şi-i numeri pe degete pe cei ce vin. Şi stai pitit şi numai mişti, că ăia trag în ce le mişcă lor şi îi auzi…
Te-ntorci şi-admiri zâmbind imagini ca aceasta
http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_94150.html Şi ştii să apreciezi măcar un pic…că tot ce-ai scris nu sunt poveşti...
Septimiu, nu mi-a plăcut ”Puiul” tău. Nu mi-au plăcut ochii, parcă nici nu-i avea! Nu am notat imaginea din respect pentru acel animăluţ căruia îi doresc să crească mare într-o lume atât de grea…Dar îi lipsea ceva, parcă nici viu nu mai era...
Nu am mai comentat nici pozele din Sud aşa cum o facem odată. Eu încă mai aştept pe Alpinet fotografii cu Ischigualasto…
Iar pentru Silviu, dacă timpul şi bugetul îţi vor permite să faci din Patagonia încă un zbor de 3000 de km - mi-e dor de Rapa Nui!...

Drum bun, să ne-auzim cu bine - tuturor!

Fără foto Mitz D, Miercuri, 17 Feb 2010, 10:27

Este jenant.
Omul ajunge in partea ailalta a Lumii, face poze cu o jucarie de Olympus, dupa care arata si altora cum e si mai ales ca se poate pana acolo.
Dupa aia apar zeii fotografiei si incep sa critice, culmea, opiniile privitorilor.
Nu mai conteaza ca e vorba de un aparat Olympus, nu?
Daca postezi suspect de multe poze din Alpi, poate le place si altora cum e pe acolo si se duc, inseamna ca traiesti in Elvetia! Asta e tare de tot.
in schimb, daca umbli prin tufisuri singur, de fapt in general SINGUR, este un act eroic.(e patetic)
Prin locuri pe care altii nu le "banuiesc"
Dar oare nu am fost cu totii prin locuri pe care altii nu le banuiesc? Si, de nevoie insa, uneori si singuri?
Cunosc oameni care nu isi posteaza fotografiile pe Alpinet din cauza celor care gandesc asa cum se poate citi mai sus.
Cunosc oameni care au fost intr-adevar prin locuri pe care nici zeii fotografiei de pe acest site nu le banuiesc. Poate ca eu nu fac parte din ei.
In momentul in care iti afisezi o poza, facuta numai tu stii cum si cat de greu si apoi apar binevoitorii, mergatori singuri prin tufisuri si care ti-o fac praf, asa-i ca te lipsesti?
AAA, iti asumi si riscul asta cand o postezi?
Dar nu -i mai bine sa nu ti-l asumi deloc?
De ce sa iti vada pozele unii care sunt nefericiti ca altora le place?
SUnt fericit ca exista si oameni, eu unul nu-s, care ignora durerile de mai sus si isi posteaza imaginile. aici.
E foarte usor sa dai lectii unora care merg pe munte si ocazional fac poze, decat pe site-uri de specialitate unde ai fi facut praf in doi timpi si trei miscari cu toate cele 11 kg de echipament si doua tricouri profi.

Sunt singurel,
bing bang,
printre copaci,
bing bang.....

Fără foto Silviu Matei, Miercuri, 17 Feb 2010, 13:30

@Daitoiu.
www.photosig.com user silviu2000
www.fotonatura.ro
Trebuia doar sa cauti si ai fi gasit.
Ar cam trebui sa-ti mai controlezi stilul asta ironic si jignitor.
Numai bine.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Joi, 18 Feb 2010, 12:52

Mihai, nu esti singurul de pe Alpinet care confunda top-ul foto cu galeria foto. Confuzii si discutii de genul asta exista de 10 ani, de cand e Alpinet-ul. Si vor mai fi si in continuare, pentru ca asa este natura omului, sa creada ca este corect doar adevarul lui, ignorand si adevarul altora.

Daca mi-ai fi citit cu atentia interventia... cred ca am fost destul de explicit. Daca nu mi-ai citit interventia, scriu doar o fraza: .

Septimiu are imagini foarte frumoase. Cea de aici nu este cea mai stralucita. Sunt altlele mult mult mai bune. In top notez cu nota 10 o fotografie excelenta in sensul fotografic al cuvantului.
In galerie scriu "excelent" pana ma satur la orice loc frumos si greu de atins.

Si subscriu la ce a scris Silviu asa cum ti-am mai scris si la alta fotografie. Ar trebui sa-ti mai controlezi stilul ironic si jignitor.
Poti considera ceea ce am spus ca un avertisment.

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Vineri, 19 Feb 2010, 21:24

Ultimul comentariu a fost sters.

Fără foto raul ghiu, Sâmbătă, 20 Feb 2010, 8:58

Mult talent, multe orgolii - doar suntem români:-)
Tot respectul pentru arta lui Silviu - un tip fenomenal care mi-a dat sfaturi foarte bune.
Personal, n-am nimic impotriva celor ce noteaza "excelent" pentru orice motiv - pe gusturile omului nu te poti kk.
Voie buna tuturor.

Radu Ponta Radu Ponta, Sâmbătă, 20 Feb 2010, 10:53

What we have here, is a failure to communicate.

marius stătescu marius stătescu, Vineri, 19 Mar 2010, 14:33

I-am dat excelent dintr-un motiv simplu: cand privesc parca vad un taram de poveste. Imi place foarte mult si punct.

Cata polemica...

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Septimiu Bizo
 1-20 din 50
  > [21-40] [41-50]
FotografieComentariuData
Regele pădurilor noastre
Septimiu Bizo
Ne-am ignorat reciproc si povestea a avut un final fericit...
26 Oct
Regele pădurilor noastre
Septimiu Bizo
A 2 a.
25 Oct
Regele pădurilor noastre
Septimiu Bizo
Chiar nu inteleg intrebarea?
25 Oct
Încornoratul
Septimiu Bizo
primele dati am fost cu padurari care le stiu obiceiurile, apoi ne-am invatat unii cu altii...
18 Dec
Întâlniri cu monştrii
Septimiu Bizo
am mai postat imagini din acest loc facute acum 2 ani, asta este facuta anul asta la sfarsit de mai.
12 Dec
Detifoss
Iulius Carebia
am mers aici la sfarsitul lui mai, din parcare am mers vreo ora si jumatate prin zapada pana la brau, doar vuietul cascadei il auzeam si ne ghida.
31 Iul
Eyjafjallajökull
Iulius Carebia
exceptionala! probabil voi ajunge in Islanda din nou (pentru a 4 a oara in ultimii 2 ani), candva prin septembrie, daca mia esti pe acolo poate ne vedem.
31 Iul
Svartfoss
Iulius Carebia
o mica obiectie, se numeste SVARTIFOSS, in rest e super!
31 Iul
Sfinxul din Călineşti
Adela Efrim
adica sfinxul!
9 Nov
Roscata
Mihai Apostu
foarte frumoasa!
21 Oct
The road to El Chalten
Septimiu Bizo
se poate sa o fi postat cam anul trecut, dar pentru foarte scurta vreme, dupa care am sters-o. a mai fost poza de afis la expozitia de foto "drumet prin Patagonia" la cluj, in martie 2009.
16 Oct
Singuraticul
Lazarescu Mihai
recunosc locurile cu mare drag, am batut si eu Patagonia in 2008 timp de o luna. ma gindesc deja la o noua calatorie pe acolo.
12 Oct
la revedere top
mihai-ian nedelcu
nu ma mira decizia ta, am postat si eu acum un an prima mea fotografie care a nascut multe discutii. apoi am mai revenit cu inca o serie de citeva fotografii anul acesta. din pacate am observat o oarecare ostilitate, topul nu a fost un loc care sa ma faca sa doresc sa mai impartasesc altora locuri care m-au fascinat, o voi face si pe viitor, dar doar ocazional.
12 Oct
Singuraticul
Lazarescu Mihai
Lago Argentino? spre ghetarul Uppsala?
10 Oct
Prietenie
Septimiu Bizo
controversa intre Mont Blanc si Elbrus exista...
21 Iul
Man at work
Septimiu Bizo
sincer nu mai stiu daca am platit intrare sau era pe un bilet care includea mai multe obiective, vreo 3, in valea sacra, moray, ceva muzee.
15 Iul
Colibri
Septimiu Bizo
da, pina la 100 batai de aripi pe secunda!
14 Iul
Sfinxul vorbeste cu stelele
Alex Conu
mie personal mi se pare geniala aceasta fotografie, si de fapt si cea cu cabana omu. nu pot sa-mi dau seama cum pot da unii comentatori, cu fotografii discutabile, calificative de"OK" unor asa imagini. poate este treaba de gust, dar cred ca rar a "pupat" alpinetul asa fotografii.
23 Apr
Pozitiv - Negativ
Nicolae Cristian Bădescu
este ca o grafica, superba!
26 Feb
urcând spre Ţarcu
MIHAI BOTESCU
ce atmosfera dramatica. As vota-o cu excelent!
24 Feb
Comentarii înscrise de Septimiu Bizo
 1-20 din 50
  > [21-40] [41-50]
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024