Alpinet lists - alpinet2k

Date: Thu, Jan 21, 2010, 7:24 pm
Subject: [a] RT Ulvanuten 17.01.2010
RT Ulvanuten 17.01.2010

Inapoi in muntii Norvegiei!!! Parca imi lipseau umezeala si peisajele de aici.
Primul we aici l-am dedicat prietenilor din Malaiesti si revederii peisajelor nordice. Asadar reusesc sa lenevesc pana la 11.30, suficient cat sa ratez un autobuz 7 spre centrul Stavangerului. Ma urc in urmatorul (12.23) si in 7 minute sunt langa lacul Breiavatnet din centru. Fac transferul intr-un 3 care ma duce in 30 de minute in Sandnes (15 km). Asadar la 13.05 plec din autogara si in 25 de minute ies din oras urmarind indicatoarele "De 7 Ulvanutane" - "Cei 7 lupi" pana la stadionul din Hana, prima localitate la nord de Sandnes. Semnele ma urca pe niste scari pline de gheata ce imi reduc rapid din diferenta de nivel (adica primii 30-40 m diferenta de nivel fata de 0 m). Aici recunosc zona din ultima tura pe Bjorndalsnuten si urc rapid pana la lupul nr 5 si apoi la platforma cu binoclu pentru vizionarea peninsulei Sandnes-Stavanger. Platforma a fost inaugurata pe 8 iunie 1975 de catre regele si regina Norvegiei. Langa platforma dau de Leif Magne
Thu, initiatorul traseului de relaxare "De 7 ulvanutane" in 2008 dupa o legenda a zonei aflata de la Ola str tt (decedat la 93 de ani in 2006 dupa ce a vazut harta traseului fara a vedea si lupii din granit montati in 7 locuri cu panorame interesante). Leif accepta sa merg cu el pe cele mai inalte varfuri din zona. Aflu de la el multe detalii despre "Muntii Lupilor", zona in care ne aflam. Legenda spune ca sapte lupi salasluiau in sapte munti si atacau oile locuitorilor. Ciobanii au omorat lupii pe rand pana la ultimul care a fost ucis in 1876 cu arsenic. Leif a initiat si construit acest traseu pentru a le oferi conlocuitorilor zonei un prilej de a iesi in natura. Eu aveam in plan sa ajung in Gramstad si am hotarat sa schimb traseul pentru a afla cat de mult se poate despre muntii astia mici si frumosi. Il urmez pe Leif, ghid zonal neoficial, prin estul vf Vestre Ulvanuten de 167m pe marcaj BR. In dreapta lasam Steinbordet (Masa de piatra)
ascunsa in padure si in stanga trecem de traseul nemarcat spre Aspervik (acum plin de zapada). Ocolim vf Store Ulvanuten si in nordul lui iesim din poteca marcata si batuta si urcam prin pajistea inzapezita la 150m altitudine pana sub varf (14.15). Aici Leif imi arata poteca ascunsa de jnepeni uriasi si ajungem la cutia postala in care e cartea de varf. O luam si ne asezam la un loc de panorama spre Vedafjellet pentru a scrie in carte numele nostru. Leif imi marturiseste ca in zeci de ani in care a venit aici, e prima data cand a urcat pe zapada. Coboram pe alta poteca pana la pajistea de mai devreme si cand dam de casele din Hana, il vad ca urca printre pini in dreapta in padure. Stie el ce stie si in 50 de metri iesim la Steinbordet (14.45) unde imi poveste ca acum multi ani venea aici cu colegii de scoala sa manance. Il urmez pe o poteca nemarcata ce ne duce in 5 minute pe Vestre Ulvanuten. Aici facem o poza de varf si coboram mai jos de platforma
cu binoclu fiindca imi manifestasem curiozitatea sa vad banca "Stavanger" si Ulvat nn (Dintele de lup), o stanca sub care au fost gasiti acum multi ani niste pui de lup. In acelasi proiect Leif a construit 7 banci cu numele celor sapte municipalitati din zona si le-a instalat in locuri cu panorame. Aici imi manifest interesul de a vedea si restul lupilor (fotbalisti din granit facuti in China datorita pretului mai mic fata de Norvegia - circa 500 de euro fata de 2500 euro local) si Leif ma indruma pana la un moment dat spre lupul 6 de pe dealul Kr geberget. El se duce acasa la cina (15.30) si eu merg mai departe pe traseul lui. Ajung la lupul 6 si apoi pe podetul special amenajat cobor sub lupul 5 de pe vf H gaste (102m) si apoi la lupul 4 de langa stadion. Aici trec pe deasupra scarilor inghetate si ajung la lupul 3. Leif mi-a aratat o scurtatura spre lupul 2 pe stradute si printre case. Pe Sportsveien cobor la drumul F332 si mai departe spre
Skj raberget. Indicatoarele cu lupi vopsiti in culori diferite ma ajuta sa intru fara probleme pe poteca spre lupul 2 (16.15). In 5 minute sunt in saua Skilt unde e si un marcaj auto "Atentie lupi" si in inca 5 minute sunt la lupul 2 ce priveste spre Hana. Intru putin in galeria de 15 m de sub vf Skj raberget si ies pe alta poteca la marcajul auto. De aici caut sa gasesc lupul 1 despre care stiam de la Leif ca a fost distrus si e o placa din metal in locul lupului-fata nr 1. Dau de un drum asfaltat si putin dezorientat, in loc sa fac dreapta pe drum, merg inainte pe muchia dealului pana la case (16.50 nocturn). De aici pe niste alei pietonale reusesc sa ma furisez pana la portul din Sandnes (17.05). De aici merg vreo 40 de minute pana la prima statie a autobuzului 3 care intra in zona pentru care am abonament de autobuz si cu primul autobuz 3 si apoi un 7 ajung inapoi la camin (cca 19.30).

Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu atatea detalii si aveti rabdarea sa vedeti si cateva poze in linkul de mai jos.

Drumuri faine si senine!
Cezar Partheniu

The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

There are no comments for this message